תוכנית עסקית מקיפה עבור חברת אקסימטריקס - כולל סקירה מקיפה של שוק השתלים האורטופדיים

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1 . תקציר מנהלים
2 . תאור החברה 2.1 הנהלת החברה
3 . תכנית שיווקית 3.1 תאור השוק 3.2 מובילי דעה בתחום 3.2.1 סיכום הפגישות עם המומחים 3.3 פוטנציאל השוק 3.4 פילוח השוק 3.5 ניתוח מתחרים 3.5.1 מתחרים ישירים 3.5.2 מתחרה פוטנציאלי מהשוק המקומי 3.6 ניתוח SWOT 3.7 חמשת הכוחות של פורטר 3.8 מוצרים תחליפים 3.9 חסמי כניסה ויציאה 3.10 מודל GE: יצרני שתלים אורתופדיים 3.11 מודל GE: יצרני קולגן 3.12 מטריצת אטרקטיביות – GE/McKinsey 3.13 מודל BCG 3.14 אסטרטגיות מומלצות 3.14.1 אסטרטגיית האוקיאנוס הכחול 3.14.2 אסטרטגיות גנריות 3.14.3 אסטרטגיות פיתוח מוצרים 3.15 התמהיל השיווקי המומלץ על ידינו 3.16 לוח בקרה לתכנית האסטרטגית השיווקית
4 . תכנית מימונית 4.1 פעילות החברה 4.2 מימון נדרש 4.3 חלופה ראשונה לגיוס כספים 4.4 חלופה שנייה לגיוס כספים 4.5 חלופה שלישית לגיוס כספים 4.6 המלצות (לאחר ניתוח תחזית הדוחות הכספיים של היזם) 4.6.1 כללי חשבונאות 4.6.2 שכר עובדים 4.6.3 רווח גולמי 4.6.4 אחוז חדירה ומחיר מכירה 5. סיכום
6 . ביבליוגרפיה 7. נספחים
1 . תקציר מנהלים אקסימטריקס היא חברת סטארט-אפ של מכשור רפואי בשלבים מוקדמים של פיתוח. החברה מפתחת שתל לשחזור רצועת ACL [נספח 1.1] המבוסס על קולגן חזק במיוחד. השתל מורכב מסיבי קולגן המופקים מאלמוגים רכים. הקולגן האלמוגי מעודד ייצור רקמה חדשה ובמקביל מספק תמיכה מכאנית חזקה במיוחד. החברה משתמשת בפלטפורמה טכנולוגית חדשנית (פטנט רשום) להנדסת רקמות מבוססות מטריצה עם חוזק מתיחה גבוה וגמישות גבוהה.
עלייה בתוחלת החיים ואורח החיים המודרני מציבים אתגרים חדשים בכל הנוגע לניתוחים האורתופדיים. פציעות בעצמות, מפרקים/סחוסים, רצועות וגידים הפכו לשכיחות, וניתוח הארתרוסקופיה [נספח 1.2] הוא אפשרות הטיפול הנפוצה ביותר. בארצות הברית מבוצעים מדי שנה כ-800,000 הליכי החלפת רצועות ותיקון גידים, 400,000 ניתוחי כתף ויותר מ-500,000 פרוצדורות השתלת עצם, בעיקר באמצעות רקמות של החולה עצמו. בכדי לספק את הביקוש הגובר, אנשי מקצוע מתחום הרפואה תרים אחר מוצרים תחליפים חדשים, כגון רקמות מהונדסות היכולות להתחרות עם רקמות אדם.
אקסימטריקס פועלת לפיתוח טיפולים משופרים עבור שוק האורתופדיה במטרה לסייע לחולים להחזירם לאורח החיים שאליו התרגלו לפני שנפגעו. הקולגן שהיא מפתחת מופק מאלמוגים ומפגין חוזק מתיחה גבוה וגמישות גבוהה, המהווים את התכונות החשובות לתיקון רצועות וגידים לטווח הארוך. קולגן הוא משאב חשוב לגוף האדם מאחר שבין היתר הוא מאפשר התחדשות רקמות. העובדה שקולגן זה נגזר ממקורות שהם חסרי חוליות משמעותה שהוא יתפתח ויעזור למערכת החיסונית של האדם להתגבר על פציעות בעתיד.
לחברה מערכת עצמאית לחלוטין שבה היא מגדלת את האלמוגים שמהם מופק הקולגן. האלמוגים גדלים במערכת מים סגורה בתנאים אופטימאליים ותחת טמפרטורה מבוקרת, תנאי תאורה מיוחדים וכמות מליחות נדרשת. אקסימטריקס משתמשת בידע ובטכנולוגיה המתקדמים ביותר תוך כדי שימוש בניתוחי מתיחות ועיצוב ביו-מכני על מנת להבטיח טיפול מתאים לחולה.
הפוטנציאל הגבוה של החברה טמון ביכולתה לספק קולגן חזק ליישומים רפואיים רבים ושונים, לא רק לתחום האורתופדיה. קולגן הוא חומר יקר מאוד וחיוני בעולם הרפואה, ועד כה לא היו ניסיונות מוצלחים להפיקו מבלי לפגוע בחוזק שלו. הקולגן הייחודי שאקסימטריקס מפתחת הוא בעל פוטנציאל גבוה בתחומי רפואה רבים ונועד לשימושים שונים, כגון שתלים, טיפול בפצעים, כלי דם, תיקון סחוס, הנדסת רקמות ועוד.

2 . תיאור החברה אקסימטריקס פיתחה קולגן המופק מאלמוגים רכים שעשוי לשפר את הטיפול בפגיעות גידים ותיקון רצועות. לחברה יש את היכולת לפתח את המוצר במערכות עצמאיות לחלוטין לגידול אלמוגים, כמו כן באפשרותה להגדיל באופן משמעותי את היקף ייצורו, במידה ויהיה בכך צורך. אקסימטריקס מפתחת שתל עמיד אשר מבוסס על קולגן שניחן ביכולות אלסטיות גבוהות במיוחד הן במתיחתו והן בגמישותו. בנוסף לכך, הקולגן יכול לשמש למגוון רחב של טיפולים בתחום הרפואה משתלים דרך תיקון כלי דם ועד להנדסת רקמות.

2 .1 הנהלת החברה ד"ר רפאל טיין מומחה בארתרוסקופיה ופגיעות ספורט, בעל ניסיון רב בהליכי תיקון גידים ורצועות. מנהל מחלקת ארתרוסקופיה ופציעות ספורט במרכז רפואי רבין.
פרופ' יהודה בניהו חוקר מהחוג לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב. גילה את הקולגן האלמוגי – סרקופייטון (Sarcophyton) ופיתח את פרוטוקול גידול האלמוגים של החברה.
פרופ' דפנה בניהו חוקרת מהחוג לביולוגיה של התא באוניברסיטת תל אביב. אפיינה את מקור הקולגן החדש ומבצעת ניסויי אין-ויטרו [in-vitro נספח 1.3] ואין-ויוו [in-vivo נספח 1.4].
פרופ' רמי חאג' עלי חוקר מהחוג להנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב. אחראי על ניתוחי מאמץ ועיצוב הביומכניקה של השתלים.
גלעד קרני – מנכ"ל בעבר שימש כמנהל המוצר של חברת "קולבר", ולאחר רכישת החברה על ידי ג'ונסון אנד ג'ונסון מונה למנהל השיווק באירופה. היזם מביא עימו ניסיון של שנים בפיתוח עסקי בשוק המכשור הרפואי.

3 . תכנית שיווקית
3 .1 תיאור השוק הצמיחה וההתפתחות של תעשיית האורתופדיה בשנים 2010-2000 הציבה רף חדש וגבוה. בעיות אורתופדיות כוללות השפעות נוירולוגיות, הפרעות ברקמות רכות, עצמות, מפרקים, שלד ועיוותים. שוק השתלים האורתופדיים העולמי נמצא בצמיחה והוא מונע על ידי עלייה במודעות של המטופל להליכים החלופיים. שווקי היעד של אקסימטריקס הם השוק האירופאי והאמריקאי אשר מונים את מרבית הלקוחות העתידיים של החברה. השווקים מאופיינים במודעות גבוהה מאוד לניתוחי ACL, כמו כן, מרבית האוכלוסייה המערבית מקפידה לבצע פעילויות ספורטיביות אשר מאיצות את הצורך במוצר החברה בגילאי הגיל השלישי (נובע בעיקר משחיקה של הגוף). בנוסף לכך, קיימים ספורטאים מקצועיים רבים בגילאים שונים אשר נזקקים לניתוחי ACL. הלקוחות העיקריים של החברה הם רופאים, על אף שמי שבפועל ירכוש את המוצר יהיה בית החולים, קופת החולים או חברת הביטוח. המשותף לכולם היא- ****העבודה אינה כוללת רשימה ביבליוגרפית