מימון המונים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 3319
מספר מקורות 29

תקציר העבודה

מימון המונים עבודה סמינריונית, ספטמבר  2018, 29 מקורות תוכן העניינים
תקציר. 3
מבוא. 4
סקירת ספרות.. 5
השיבוש הדיגיטלי 5
פינטק. 7
הלוואות חברתיות. 8
מימון המונים. 9
מימון המונים בחוק בעולם ובישראל. 11
סיכון נתפס. 14
מידע המועבר בתהליך מימון ההמונים. 15
סיכום. 18
ביבליוגרפיה. 19
תקציר מימון המונים הוא דרך להשיג כסף מהציבור, במקום לקחת הלוואה מהבנק או לחפש משקיע גדול. בדרך כלל הגיוס נעשה עבור מיזם – וולונטרי או עסקי. מדובר באיסוף כספים ממספר גדול של אנשים המשקיעים סכומים נמוכים באופן יחסי. (רוזנברג, 2017). מימון המונים פועל בדרך כלל דרך פלטפורמה אינטרנטית, המוצעת על ידי חברות המשמשות כמסלקה בה המשקיעים מפקידים את כספם – והוא מועבר לגופים אשר מגייסים כסף לפרויקט. הרווח של החברות (הפלטפורמות) בתחום מימון ההמונים הינו עמלה הנגזרת כאחוז מסך הגיוס המבוצע.
פלטפורמות גיוס המונים חשובות בעולם הן, לדוגמא,  Kickstarter ו-Indiegogo, ובארץ:
מימונה והדסטארט.
מדינות רבות, ובכללן ישראל, הכירו בחשיבות אפיק מימון ההמונים לקידום הכלכלה, וניסחו חוקים להקלת הגיוס.
שאלת המחקר בעבודה זאת היא:
"מהו תפקידו של המידע בתהליך מימון ההמונים?"   על פי ממצאי העבודה, מימון המונים קשור בקשר ישיר עם המידע העובר בין הלקוחות – המשקיעים לבין היזם, בשני הכיוונים.
כמו כן, קיימת חשיבות רבה למידע העובד בין המשקיעם לבין עצמם ברשתות החברתיות.
המידע המועבר בכל הכיוונים מאפשר להתגבר על א-סימטריות מידע האופיינית ליחסי יצרן – לקוח וכמו כן, מאפשרת ליזם ללמוד מקהל לקוחות נלהב.
מבוא
הלוואה מבנק או גוף פיננסי אחר עשויה להיות יקרה או שאינה אפשרות ריאלית. על הרקע הזה התפתח בשנים האחרונות תחום מימון ההמונים (Crowd funding או crowdfunding). זו למעשה דרך להשיג כסף מהציבור, במקום לקחת הלוואה מהבנק או לחפש משקיע גדול. בדרך כלל הגיוס נעשה עבור מיזם – וולונטרי או עסקי. מדובר באיסוף כספים ממספר גדול של אנשים המשקיעים סכומים נמוכים באופן יחסי. (רוזנברג, 2017).
מימון המונים פועל בדרך כלל דרך פלטפורמה אינטרנטית, המוצעת על ידי חברות המשמשות כמסלקה בה המשקיעים מפקידים את כספם – והוא מועבר לגופים אשר מגייסים כסף לפרויקט. הרווח של החברות (הפלטפורמות) בתחום מימון ההמונים הינו עמלה הנגזרת כאחוז מסך הגיוס המבוצע.
עבודה זאת עוסקת בנושא מימון ההמונים.
העבודה סוקרת את תהליכי השיבוש הדיגיטלי והתפתחות הפינטק, ולאחר מכן מתמקדת בתופעת מימון ההמונים.    שאלת המחקר היא: "מהו תפקידו של המידע בתהליך מימון ההמונים?"