סוגיות אתיות בשיווק מוצרים וטיפולים למניעת הזדקנות

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4704
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא
הזדקנות מוצרים וטיפולים למניעת הזדקנות סוגיות אתיות בשיווק מוצרים וטיפולים למניעת הזדקנות דיון סיכום ביבליוגרפיה האנטי-אייג'ינג הינו ענף ברפואה העוסק בהבנת גורמי סיכון שמאיצים הזדקנות בכלל ומחלות בפרט, ובדרכים למנוע או לעכב את התפתחותן. בניגוד לסברה שהייתה מקובלת בעבר, כי אורך החיים נקבע רק על-ידי גנטיקה, נתפסים כיום גורמים סביבתיים כמשתנים בעלי חשיבות רבה לקביעת אורך החיים ואיכותם. האנטי-אייגי'נג מתמקד בהאטת קצב הזדקנות הגוף ובמניעת מחלות הקשורות לגיל, תוך אינטגרציה של רפואה כללית, רפואה מונעת, תזונה ופעילות גופנית. מרפאות האנטי-אייג'ינג מציעות סוגים שונים של טיפול, אשר לגבי יעילותם ובטיחותם של חלק מהם, קיימת מחלוקת בקרב הקהילה המדעית.
מטרתו העיקרית של הטיפול אינה הארכת תוחלת החיים, אלא העלאת רמת הבריאות, האנרגיה, החיות והתפקוד של המטופלים בהשוואה לבני גילם, לשם שיפור איכות חייהם.
עד היום לא חל שינוי בפוטנציאל הביולוגי המרבי של האדם, למרות השיפור באורח החיים ובאיכות הטיפול הרפואי. לא נמצאו הגנים האחראים ישירות לתהליך ההזדקנות ולא התגלתה התערבות המסוגלת לעכב תהליכי הזדקנות. ניסויים בבעלי חיים נחותים ובמכרסמים הראו שניתן להגדיל את תוחלת החיים דרך צמצום משמעותי בתצרוכת הקלוריות, אולם שיטה זו לא הוכחה כיעילה באדם ויש קושי ניכר ביישומה.
שאלת המחקר בעבודה זאת היא "האם השיווק של מוצרים וטיפולים למניעת הזדקנות הוא מוסרי?"