פרסום גלובאלי לעומת פרסום מקומי

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 2238
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

יעילותו היחסית של פרסום גלובאלי בעיית המחקר:
העשור האחרון חזה את פתיחת השוק הישראלי לעולם, וצירופו לשוק הגלובלי.
חברות עולמיות רבות בוחרות כיום ל"ייבא" לארץ את מסע הפרסום העולמי, בתרגום לעברית או אף ללא תרגום כלל. דוגמאות לכך ניתן למצוא במסע הפרסום של "קנור", של "רד בול", מסע פרסום של אורנג' ועוד. נשאלת השאלה, מה יעילותו של מסע פרסום גלובלי, שלא נוצר ספציפית לשוק הישראלי? מחקרים מראים כי לפרסום הגלובלי יתרונות מסוימים, בפרט, יצירת תחושת שייכות לקהילה העולמית, אולם הוא פגיע גם למכשלות ייחודיות:
למשל, מסר מסוים בשפה האנגלית עשוי לקבל משמעות שונה לחלוטין בעברית, או לאבד את האפקטיביות שלו. עבודה זו תבחן את יעילותו היחסית של פרסום גלובלי, ביישומו לשוק הישראלי, ובהשוואה למסעות פרסום שנוצרו במיוחד לשוק הישראלי. כחלק מכך, תידון חשיבותו של ההקשר התרבותי באפקטיביות הפרסום. שאלת המחקר:
מהי יעילותו היחסית של פרסום גלובלי?
השערת המחקר: משוער כי קיימים הבדלים ביעילותם היחסית של פרסום גלובלי, לעומת פרסום מקומי עוד משוער כי פרסום מקומי יהיה אפקטיבי יותר.
משתני המחקר:
משתנה בלתי תלוי – פרסום גלובלי משתנה בלתי תלוי – פרסום מקומי משתנה תלוי – אפקטיביות הפרסום ראשי פרקים:
1.                   מבוא
2.                   פרסום גלובלי
3 .                   חשיבות ההקשר התרבותי
4 .                   פרסום ישראלי למול פרסום גלובלי 5.                   סיכום ומסקנות ביבליוגרפיה התחלתית:
1 .                   יעקב הורניך ויהושע ליברמן, "הפרסום בישראל", מתוך: ניהול הפרסום, כרך ב', בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1996. עמ' 105-116.

2 .                  Anne M.Brumbaugh, “Cultural Knowledge and Persuasion”, Journal of Consumer Research 29, 2002. Pg
5 8-26.
3.                    Alden, Dana L Jan-Benedict E M Steenkamp and Rajeev Batra (1999), “Brand positioning through advertising in Asia, North America, and Europe: The role of global consumer culture”, From: Journal of Marketing, New York, Jan 1999, Vol 63, Issue 1. Pg 75-87.
4.                  De Mooij, Marieke, Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 1998.
5.                    Coulter, Price, and Feick,.
Origins of Product Involvement. Journal of Consumer Research 30, 2003.
Pg 151-169.
6 .                    Peter R. Dickson, “Understanding the Trade Winds”, Journal of Consumer Research, 27, 2000. Pg 115-122.