ליקויי קריאה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | ליקויי קריאה |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1297 |
תקציר העבודה
ממן 12
שאלה 1
א. בני ה-9 ובני ה-13 קוראים תקינים וכנראה החוקרים בחרו בקבוצות אלה בכדי להמחיש את הבדלי הגילאים של קבוצות אלו. השוואת קוראים תקינים בני 13 לדיסלקטיים בני 13 יבודד את המשתנה- גיל ויבדוק בעיות התפתחותיות, והשוואת קוראים תקינים בני 9 לדיסלקטיים בני 13 יבודד את המשתנה- יכולת מורפולוגית ויבדוק את רמת הקריאה ביניהם. ב. מטלה זו בודקת מודעות פונולוגית,והבנה של מהו צליל פותח, כדי ללמוד לקרוא באופן תקין נדרש הילד למודעות פונולוגית תקינה, מודעות פונולוגית מתפתחת יחד עם רכישת הקריאה ומשפיעה גם על הבנת הנקרא שזה בעצם מה שהחוקרים רצו לבדוק.
ג. מטלת חריזה – בודקים את הצליל האחרון של המילה ומחפשים לה חרוז. יצירת מילים דומות פונולוגית שמתחילות ומסתיימות אותו הדבר. וחלוקה לפונמות- זיהוי פונמה- זיהוי עיצור בתוך רצף פונמות. בקרב דיסלקטיים ישנו ליקויי בעיבוד הפונולוגי. מטלות אלו דורשות מיומנות פונולוגית וכתוצאה מכך ניתן יהיה לראות את השוני בין קוראים רגילים לבין קוראים דיסלקטים מתוך הביצועים השונים של קבוצות אלו. ד. ישנו הבדל באנלוגיה המורפולוגית משום שגיל 9 הוא צעיר מידיי לרכוש מודעות מורפולוגית ובגלל הניסיון שיש לדיסלקטים בגיל
1 3 ,יתכן …