ניהול והתנהגות ארגונית (13004)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 93
שנת הגשה 2016
מספר מילים 749
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1 (30 נקודות) בארגון בעל גישה קפיטליסטית הצניחו מנהלים מבחוץ.
כאלו שהביאו הבעלים והם לא צמחו מלמטה. המנהלים המוצנחים יצרו ביניהם קליקה של קשרים וערבות הדדית. באיזו קואליציה מדובר? (יחידה 9) שאלה 2 (30 נקודות) קראו את האירוע הבא וענו : כיצד ניתן להסביר את האירוע על פי קארלי ואיגלי (יחידה 11) ?
ניבה חן היא מנהלת מחקרי שוק בענף הנתון לשליטה גברית. היא אמורה להציג את ממצאיה לעיתים קרובות לפני עמיתיה הגברים וחשה צורך להוכיח שהיא "משתלבת" על ידי התאמת הופעתה והתנהגותה לציפיות ולנורמות המקובלות לגבי תפקידי המינים.
היא חותרת להיות "אמינה" אך לא לאיים יותר מידי על הסטטוס קוו, ובוחנת את עצמה ללא הרף. היא מקפידה במיוחד שלא לפעול בדרך גברית, וחלק ניכר מ"ניהול הרושם" שלה מבוסס על מניעת התקפות עליה עקב היותה אישה. בהרצאותיה בעל פה היא מנסה להפגין בקיאות אך זאת בלי להיראות דעתנית. גם אם הקרנת המצגת נמשכת שלוש שעות היא ניצבת במקום לנקוט דרך תוקפנית יותר של דיבור תוך כדי הליכה. היא מנסה להסביר את עמדותיה ברכות, אינה מרימה את קולה, מוצאת דרכים אחרות להדגשת נקודות מכריעות (למשל הקרנת כותרות) אך מקפידה שלא להשתמש במוט הצבעה. היא נמנעת מללבוש מכנסיים או חליפות בשלושה חלקים עם אפודה, ותמיד דואגת לאזן את תלבושתה הפורמלית יותר בחולצה נשית.
שאלה 3 (30 נקודות) קראו על מחזור החיים של ארגון ביחידה 2 סעיף
2 .10.4 לאחר מכן קראו על השיטה הסוציוטכנית ביחידה 12 (עמודים 39-44) נתחו את ההתפתחות וגלגוליה של השיטה הסוציוטכנית בהתאם למחזור החיים הארגוני.