סיכום לבחינה בתורת המימון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4576

תקציר העבודה

       NPV = -Io-Wo +(S-C)(1-T)[                                              הון חוזר מהוון לזמן 0       מגן מס על הפחת        הוצאות  הכנסות   השקעה בהון חוזר עננ אינסופי: NPV(m,   m=אורך חיי הפרויקט.   = עננ חד פעמי.          שיטת החזר הון שנתי אינסופי –   a= ברגע שיש לנו מכירה אנו נבדוק אם מכרנו ברווח או בהפסד, שווי שוק פחות שווי ספרים יוצא חיובי אז מכרנו ברווח. (מס' שנים * פחת שנתי ( – השקעה ראשונית =שווי ספרים.               כאשר נתון ערך גרט אנו מבינים שהוא שווה לשווי ספרים. (לא הפוך!).
NPV(new-old)={כל הנתונים של מכונה חדשה, מכירת מכונה ישנה בזמן אפס, ותשלום מס או זיכוי}-{T*D מכונה ישנה,הכנסות מכונה ישנה, מכירת מכונה ישנה לא בזמן 0} במקרה ויש ריבית נטולת סיכון נשתמש בה להוון מגן מס על הפחת, אם אין אז במחיר ההון. כאשר בשאלה אנו רואים מילה מינימלי, מקסימלי,אדיש, נשווה משוואה ל0 ונחלץ.
יחידה 8 – תוחלת המשתנה המקרי R(הרווח):  = E(R). (תוחלת רגילה/רווח/עננ/הכנסה/השקעה/תשואה)  שונות:   VAR(R)=  .
רק משקיע אדיש סיכון יכול לקבל החלטה לפי קריטריון תוחלת עננ מיריבית.
קריטריון תוחלת-שונות: השקעה A עדיפה על השקעה B רק אם: E(Ra)   ו-       או  E(Ra)   ו-   מקדם ההשתנות(CV):הינו קריטריון בפני עצמו ואינו המשך ישיר של קריטריון תוחלת-שונות.קריטריון זה אינו מתאים לכל המשקיעים דוחי הסיכון(כמו תוחלת-שונות), אלא רק עבור משקיע דוחה סיכון המעוניין להביא את הסיכון ליחידה למינימום. מדד זה מתאים את סטיית התקן ליחידת תשואה:   CV(R)= , נעדיף CV נמוך.
קריטריון הדומיננטיות הסטוכסטית מהמעלה הראשונה-(מתקיים כאשר עקומות ההתפלגות המצטברות אינן מצטלבות) – FSD – השקעה A עדיפה על השקעה B אם גרף של A נמצא ימינה לגרף של B. טוב לכל סוגי המשקיעים.
קריטריון הדומיננטיות הסטוכסטית מהמעלה השנייה-(מתקיים כאשר עקומות ההתפלגות המצטברות מצטלבות לפחות פעם אחת) – SSD – טוב רק לדוחי סיכון, לפי SSD נגיד שפרויקט A עדיף על B כאשר הפרש מצטבר בין גרף A לגרף B הוא חיובי על פני כל התחום של ציר X.  (כאשר יש אדישות נבחר לפי רמת הסיכון) שונות משותפת:  COV(Ra,Rb)=E[Ra-E(Ra)][Rb-E(Rb)] .  מקדם המתאם:  P(Ra,Rb)= .  כאשר הCOV(Ra,Rb)=0 המשתנים בלתי מתואמים. כאשר COV>0 המשתנים המקריים נעים באותו כיוון. כאשר COV<0 המשתנים נעים בכיוונים מנוגדים.כאשר P(Ra,Rb) 0 קיים קשר חיובי.שP=1 קשר חיובי מלא.P=-1 שלילי מלא קריטריון תוחלת-תועלת:  E(Ux)= . קריטריון זה טוב רק לדוחי סיכון, למשקיע זה תועלת שולית פוחתת. אם פונק' של המשקיע עם חזקה קטנה מ1 אז הוא בהכרח דוחה סיכון            ואם חזקה גדולה מ1 אז משקיע אוהב סיכון          .   אם חזקה שווה 1 פונק' לינארית משקיע אדיש.          תועלת שולית=   משקיע דוחה סיכון בעל תועלת שולית חיובית פוחתת. משקיע אוהב סיכון בעל תועלת שולית חיובית עולה. שווה ערך ודאי:   כדי לחלץ שווה ערך ודאי בשיטה הגרפית-