פסיכולוגיה התפתחותית
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה, קורס 10493, תרגום לממ"ן 14 |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 6598 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
קורס פסיכולוגיה התפתחותית ממ"ן 14
ציון: 100 פרספקטיבות רב-דוריות על ההתמודדות עם ניסיון השואה: פרספקטיבה של התקשרות להבנת התפתחות מצבי טראומה לאורך הדורות. בעבודה זו , אנו מקדמים גישה חדשה להעברת התנסויות רב דוריות של השואה, ע"י התמקדות בתיאורית ההתקשרות. הגישה משמשת כמסגרת לפרשנויות של התוצאות של שלושה מחקרים על ניצולי שואה וצאצאיהם, מארצות שונות(הולנד, קנדה, וישראל), ומבוססת על גישות ושיטות שונות של איסוף נתונים. (כמותיות כמו גם איכותניות).
הספרות מחולקת בהתייחס למידה ולעומק של השפעות ארוכות טווח של השואה.
תיאורית התקשרות מאפשרת את השילוב של תופעת ההתקשרות , הפירוד, והאובדן, אשר נראים כמושגי ליבה בשלושת המחקרים המוצגים כאן. הרעיון של התקשרות אמביוולנטית-חסרת ביטחון שופכת אור על העיסוק בנושאים של התקשרות ופירוד בדור השני. יתר על כן, הנושא של "קשר השתיקה" נדון בהקשר של דיס אורגניזציה של התקשרות.
תיאורית התקשרות מתעלה על הגבולות המסורתיים בין פרשנויות קליניות ושאינן קליניות, בהדגשת הטבע המתמשך והמצטבר של נסיבות גידול-ילדים תומכות ועוינות. בהקשר זה , יש…