כל העבודות בקורס 10493 - "פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות"
העבודות בקורס: _טרם_נקבע_, סיכום, ממ"ן 11, ממ"ן 12, ממ"ן 13, ממ"ן 14, ממ"ן 15, ממ"ן 16, ממ"ן 17,
שיוך: מדעי החברה / פסיכולוגיה
הקורס עוסק בנושאי מפתח הקשורים לפסיכולוגיה התפתחותית, והוא מאורגן על פי תקופות לאורך החיים: התקופה הקדם-לידתית, ינקות, הגיל הרך, ילדות מוקדמת, ילדות והתבגרות. כל אחת מהתקופות נידונה בהיבטי ההתפתחות המוחית והגופנית, הקוגניטיבית, ובהתפתחות החברתית והרגשית. הקורס מציג תאוריות וממצאי מחקר עדכניים ומתמקד בעיקר, בשתי תאוריות המתארות את ההתפתחות הרגשית המוקדמת: תאוריית ההיקשרות של בולבי ותאוריית הספרציה והאינדיבידואציה של מאהלר.
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממן 12 – פסיכולוגיה התפתחותית 10493 שאלה 1: א. לתינוקות יש נטייה גנטית ביולוגית מולדת (אבולוציונית) להיקשר למטפל בהם אלא אם כן מדובר במקרים קיצוניים ביותר. תינוקות האדם בוכים, קוראים למטפלים שלהם וזוחלים אחריהם עד שהם משיגים קרבה. אמנם גם הנטייה להתקשרויות וגם שלבי ההתפתחות שלהם הם אוניברסליים, אבל הביטחון שמעניקות היקשרויות אלה עשוי להיות […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 – פסיכולוגיה התפתחותית 10493 שאלה 1: א. תהליך החברות זהו התהליך שבו מונחלים לילדים כלליה של התרבות וערכיה. למידת הנורמות והכללים של החברה – משמע התרבות שבה אנו חיים באופן מודע ולא מודע- באמצעות הוראה ישירה איך להתנהג או באמצעות חיקוי. אנו מצייתים לכללי החברה וקונפורמיים לציפיותיה של החברה. יש לציין כי לכל […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 – בחרתי להתייחס לאפיון מרכוז. א. הצגת הניסוי: דוגמים אקראית כעשרים ילדים וילדות בגילאי 5 אשר הוריהם דיווחו שהם אינם אוהבים לאכול ירקות טריים. במיוחד עגבנייה, גזר ומלפפון. הילדים מגיעים לחדר הניסוי בשעת ארוחת צהריים, שם מסבירים להם (כל ילד עובר את הניסוי בנפרד) שכעת תוגש ארוחת צהריים המורכבת ממנה ראשונה ומנה עיקרית. […]
קרא עוד
קורס 10493
סיכום
הקורס מחולק ל 5 תקופות גיל עיקריות, כל אחת מחולקת לחלק קונטיבי וחלק רגשי חברתי. ההתייחסות בפרקי הספר: פרק על התפתחות קוגניטיבית ואז פרק על התפתחות רגשית וזאת מפני שחוקרי ההתפתחות הרגשית נסמכים על ההתפתחות הקוגניטיבית. התקופה גילאים פרק בספר מבואות 1-2 התפתחות קדם לידתית הפריה ועד לידה 3 גיל הינקות לידה ועד 1 ש' […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 94
ממ"ן
ממ״ן 14 פסיכולוגיה התפתחותית ציון 94
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14
ממ"ן
ממ"ן 14 ,פסיכולוגיה התפתחותית 1. א. ההבדלים הקוגניטיביים בתחומים המוזכרים: – יכולות הקשב: מתבגרים טובים יותר מילדים קטנים בקשב סלקטיבי ובחלוקת הקשב: ילדי כיתה י״א בעלי יכולות קשב גבוהות יותר. – היכולת לעסוק במושגים מופשטים: ילדי כיתה ה׳ אינם בשלים לחשיבה על בעיות מופשטת, הם בעלי שיקול דעת מוגבל. ילדי כיתה י״א הם בעלי יכולת […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 12 ,פסיכולוגיה התפתחותית 1. Adherence: התרגום של המילה – דבקות/הקפדה במאמר המילה מוצגת בהקשר של הקפדה על הנחיות הקורונה. בהתאם לדפוס ההיקשרות 2. 3. ממצאי המחקר של Mikulincer et al.(1993) לגבי מלחמת המפרץ התמודדות אופיינית עם דחק או סיכון תכונות אופייניות דפוס היקשרות המשתתפים: 4. א. ההיענות לנהלים בקרב אנשים עם דפוס היקשרות […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14
ממ"ן
שאלה 1 א- לא נכון – מגבלת המרכוז מופיעה ל ראשונה בגיל הגן ב – לא נכון – השלב המתאים לגיל הילדות לפי תיאוריה של אריקסון הוא חריצות מול נחיתות ג- לא נכון – אמת מותנית קשורה להבנה סנסורית מוטורית ( ולא אמת הכרחית ) , מתבססת על הבנה ו עיבוד מידע מוחשי . תוך […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 13
ממ"ן
שאלה 1 א- לפי התיאוריה של מאהלר, השלב שבו התינוק מתחיל להתרחק פיזית מאמו ומתנתק ממנה לחקור את העולם הוא שלב .. תינוק שבמהלך המשחק זוחל ו מתרחק פיזית מאמו , בו בזמן שומר על קשר עמה וחוזר אליה. מביט ו מחייך אליה , תהליך זה נקרא .. ב- מדוע בשלב 'ההתקרבות מחדש' וצרת עמדה […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממן 12 פסיכולוגיה התפתחותית ציון 100
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 פסיכולוגיה התפתחותית ציון 100
קרא עוד
קורס 10493
סיכום
פסיכולוגיה התפתחותית, סיכום קורס פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה, סיכום קורס פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה,
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 11 , ציון 94
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: הסבירו בקצרה האם התיאורים הבאים עונים להגדרה של התפתחות. נתחו כל מקרה והסבירו האם הוא עונה על ההגדרה לפי המרכיבים הבאים: שינוי סדיר, מצטבר ובעל כיוון. – תינוק מתחיל לזחול בהתאם ללוח הזמנים ההתפתחותי הצפוי. – מתבגר מבלה עם חבריו אחוז גבוה יותר מזמנו בהשוואה לילד […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 80
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: ענו בקצרה על השאלות הבאות המתייחסות לפרק המבוא (פרק 6) א. מה היו 2 השערות המחקר? ב. מהו ההגיון המחקרי בבחירת ילדים מאומצים (ולא ביולוגים) כמשתתפי המחקר. ג. בפרק המבוא מוזכרים שני ההסברים התיאורטיים לכל שלעיתים ההמשכיות בדפוס ההיקשרות יכול להיקטע. הציגו הסברים אלו. שאלה 2: […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 16 , ציון 100
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: תארו את השינויים החלים ביכולת השימור מתקופת גיל הגן ועד תקופת הילדות. בתשובתכם הסבירו מהן המגבלות ומהן היכולות של גיל הגן והסבירו מהו השינוי המתרחש בתקופת הילדות ביכולת זו. שימו לב שבשאלה זו עליכם לחזור לפרק 9 על ההתפתחות הקוגניטיבית בגיל הגן). שאלה 2: ציינו נכון […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 16 , ציון 94
ממ"ן
העבודה כתובה בצורה בהירה ומובנת עם הערות מרצה. למידת אסטרטגיות עזרי זכירה: ישנם אסטרטגיות רבות של עזרי זכירה- שינון מידע, ארגון מידע בעודו מאוחסן בזיכרון ועוד. היה מקום לפרט מעט יותר אודות העצות 12 הסבר הקשר בין העצות לבין חומר הלימוד: פירושו של מושג "פיגום" שהוטבע על ידי ג'ום ברונר הוא מערכת התמיכה שנבנית על […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1( 32 נקודות) 16 נק' א. מהו ייצוג סמלי וכיצד הוא קשור ליכולת להשתמש בשפה? 16 נק' ב. הסבירו מהם התהליכים והטעויות שילדים עושים במהלך למידת מילים (סמנטיקה) אין צורך להזכיר את הסגנונות השונים(רפרנציאלי ואקספרסיבי) שאלה 2( 30 נקודות) 15 נק'א. הסבירו מהו המשבר שמאפיין פעוט בשלב הגיל הרך לפי אריקסון (מופיע במדריך הלמידה) […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1( 40 נקודות( )20 נק'( א. הסבירו מהי היקשרות חרדה נמנעת וכיצד היא תתבטא בהליך המצב הזר ) ?)The Strange situation )20 נק'( ב. בחלק ב' של ההרצאה המוקלטת על ההיקשרות מוצג השיר: a got ve’you friend .באיזה הקשר תיאורטי מוזכר שיר זה ומהן המסקנות שעולות מהדיון בעניין זה? שאלה 2( 15 נקודות( הסבירו […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1( 20 נקודות( א. )15 נקודות( קיראו את הפסקה הבאה, הלקוחה ישירות מהמאמר, והציגו את שתי גישות הטיפול )IPT and CBT )במילים שלכם ועם מושגים מלאים עבור הקיצורים: IPT and CBT are two interventions that are equally effective in treating MDD (Elkin et al., 1989) but purportedly through different mechanisms. IPT ameliorates the symptoms […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1 : א) המושג "התגובה המעגלית הראשונית" הינו מושג המתאר רצף שקשור בגוף של התינוק ולא באובייקט חיצוני, ובו, התנהגות מסוימת מחוללת במקרה מאורע מעניין עבור התינוק ולכן היא חוזרת על עצמה. דוגמא לכך היא הכנסת אגודל לפה. על פי פיאז'ה התינוק מנסה לרכוש שליטה בפעילות שהתרחשה במקריות ומחוללת אירוע בעל עניין עבורו, מה […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 11
ממ"ן
1) שינוי איכותי – רכישת יכולת חדשה וארגון מחדש. היכולת לא הייתה קיימת קודם לכן והיא מגיעה בפתאומיות. השינוי כרוך ברכישת יכולת חדשה המתפתחת באופן הדרגתי , מה שמאפשר לפסיכולוגיים להבין כיצד ילד בגיל מסוים מתפתח ונהיה לילד בוגר יותר. 2) תיאורית ההתקשרות שפותחה על ידי ג'ון בולבי, הינה תאוריה פסיכולוגית התפתחותית, הטוענת כי בנפש […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 17 , ציון 98
ממ"ן
98 ממ"ן 17: פסיכולוגיה התפתחותית (10493) שאלה 1 בגיל ההתבגרות מתרחשים שינויים מרחיקי לכת בחשיבה של מתבגרים. שינוי מרכזי אחד הוא הפיכתה של החשיבה הלוגית מכזאת המיושמת רק על הממשי (כלומר פעולות מציאותיות והגיוניות שיכולות באמת לקרות) לחשיבה המיושמת גם על האפשרי (מה שעשוי להתקיים). פיאז'ה המשיג את השינוי הזה כמעבר משלב האופרציות הקונקרטיות (פעולות […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 13: פסיכולוגיה התפתחותית (10493) 1 00 שאלה 1 סעיף א' אביו של דני מתאר שהוא אינו מצליח לנסח משפטים שלמים והוא משמיט מילים וכן שלאחר שהוא לומד מילה, הוא משתמש בה לתיאור דברים דומים אך לא זהים לאובייקט המקורי. התופעות שאביו של דני מתאר הן דיבור טלגרפי (תת-המערכת התחבירית) והרחבת יתר (תת-המערכת הסמנטית). דיבור […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
001 ממ"ן 11: פסיכולוגיה התפתחותית (10493) שאלה 1 סעיף א: הגדרת ההתפתחות נוגעת במספר אלמנטים שחייבים להתקיים בכדי ששינוי כלשהו יוגדר כהתפתחות: על השינוי להיות איכותי או כמותי, סדיר, מצטבר ובעל כיוון. שינוי סדיר הוא כזה החל ברצף הגיוני (בסדירות) ביחס לשינויים אחרים. בשינוי מצטבר הכוונה שכל שינוי מתווסף על קודמיו, ולא גורע מהם; קרי, […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 14: פסיכולוגיה התפתחותית (10493) 1 00 שאלה 1 סעיף א כל תינוק נולד עם "מערכת היקשרות", המופעלת במצבים של הפרת ההומאוסטזיס: לחץ, סטרס, חרדה וכדומה, ומטרתה להביא להתקרבות של ההורה (דמות ההיקשרות) שתספק לילד הגנה בכדי לשרוד. דמות מטפלת רגישה שנענית לאותות ההיקשרות של התינוק משרה ביטחון בתינוק, ואילו אם הדמות המטפלת אינה רגישה […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
1 00 ממ"ן 12: פסיכולוגיה התפתחותית (10493) שאלה 1 א. תשובה ג': היכולות המוקדמות מקדמות הישרדות. ב. תשובה ג': לתמוך בהנחה שהתינוק נקשר לאם בגלל צרכים של קשר וחום. ג. תשובה א': העדפת גירויים אותם התינוק מסוגל לתפוס. ד. תשובה ג': קליפת המוח איננה בשלה בינקות והזיכרון האוטוביוגרפי יעבור שינויים בהמשך. ה. תשובה ד': התאמה […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 15 , ציון 100
ממ"ן
1 00 ממ"ן 15: פסיכולוגיה התפתחותית (10493) שאלה 1 סעיף א בגיל הגן הילד נחשף לגירויים שונים ומגוונים כשהוא מצויד ביכולת להביע רגשות, ויסות רגשי מונחה מצד ההורים, מגע פסיכולוגי, תדלוק רגשי ועוד. המגבלות הקוגניטיביות בגיל הגן משפיעות על ההתפתחות הרגשית והחברתית בתקופה מרגשת ומטלטלת זו, המתרחשת בכמה תחומים. האספקט המרכזי ביותר בו מתרחשת ההתפתחות […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 16 , ציון 100
ממ"ן
1 00 תשובות מלאות ויפות, מעידות על תהליך הלמידה המעמיק שלך. בהצלחה רבה ממ"ן 16: פסיכולוגיה התפתחותית (10493) שאלה 1 סעיף א אמת הכרחית: ההבנה שדבר מה הוא נכון תוך התבססות על לוגיקה, היגיון פנימי, ללא צורך להסתמך על רמז חושי. בתקופת הילדות ילדים מתחילים להסתמך על אמת הכרחית במקום על אמת מותנית במתן הסברים […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 11 , ציון 94
ממ"ן
מטלת מנחה 11 שאלה 1 א. התפתחות הוא תהליך שבו ההתנהגות מתארגנת מחדש ונוצרים שינויים. ניתן להסביר את המונחים 'סדיר' ו- 'מצטבר' תוך מבט על רצף ההתפתחות. כלומר, השינוי ההתנהגותי (או ההתארגנות מחדש) הוא בעל רצף כרונולוגי. השלב החדש כולל את כל מה שהיה קודם לכן בנוסף לדבר החדש. לדוגמא- צמיחת שיניים. כאשר התינוק מתחיל […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 15 , ציון 99
ממ"ן
ציון 99 – ממ"ן 1 5 תשובה לשאלה 1 ילדים בגיל הגן אינם מוכנים מבחינה קוגניטיבית ללמידה בבית הספר, מכיוון שיכולותיהם עדיין לא מפותחות מספיק: יכולת הקשב – פריסת הקשב בגיל הגן עדיין איננה מפותחת דיה, ולכן הם מתקשים להתמקד בגירוי מסוים ולא בגירוי אחר. דבר זה יבוא לידי ביטוי בכך שיתכן שהילדים יתמקדו […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ציון 100 – ממ"ן 1 3 תשובה לשאלה 1 סעיף א התופעות אותן מתאר אביו של דני הינן: דיבור טלגרפי – סגנון דיבור של ילדים בגיל הרך, בו משמיט הפעוט מילים שאינן חיוניות למשמעות המשפט=> ניסוח תמציתי של המשפט. "דני איננו מצליח לנסח משפטים שלמים והוא משמיט מילים". הרחבת יתר – טעות אותה […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ציון 98 – ממ"ן 12 תשובה לשאלה 1 סעיף א בשנת 1983 ערכו החוקרים פיליפ קלמן ואליזבת ספלק מחקר שמטרתו הייתה לבחון תפיסת אובייקטים מוסתרים בחלקם אצל תינוקות. חוקרים אלה (ונוספים) טענו כי ייתכן שיכולות החיפוש בגיל זה אינן מפותחות מספיק, ושימוש בהן במחקר קביעות אובייקט יכול להשפיע על תוצאות המחקר. על כן, בשונה מפיאז'ה, […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 96
ממ"ן
ציון 96 -ממ"ן 1 4 תשובה לשאלה 1 סוגי ה ADHD המוזכרים בפסקת המבוא הינם: 1. ADHD PROPER – ההפרעה עצמה. זהו הסוג שמשלב בעיות קשב והיפראקטיביות. 2. ADHD predominantly hyperactive impulse – סוג זה מאופיין בעיקר בהיפראקטיביות ואימפולסיביות. 3. ADHD predominantly inattentive – סוג זה מאופיין בעיקר בקשיי קשב. מצוין 10/10 תשובה לשאלה 2 […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
ציון 100 – ממ"ן 11 תשובה לשאלה 1 סעיף א * התפתחות בשלבים מתייחסת לשינויים איכותיים החלים על האורגניזם המתפתח. שינוי איכותי הוא שינוי הכרוך בטרנספורמציה – בשינוי צורה, המוביל לארגון ההתנהגות מחדש. בארגון דרך חדשה זו, מארגן הילד המתפתח את כישוריו שלמד עד כה, ומשתמש בהם בצורה אחרת / מורכבת יותר. ההתפתחות בשלבים מוגדרת […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 16 , ציון 84
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 16 הקורס: 10493 – פסיכולוגיה התפתחותית שאלה 1 א. הסבירו במילים שלכם (מבלי להעתיק מהספר) את מושגים הבאים: א. פיגום ב. עזרי זכירה ג. מטא זכרון ב. אביו של איתי, תלמיד כיתה ג מספר לכם כי לילד יש קשיים בלימודים. למשל, איתי איננו זוכר טוב, הוא מתקשה לדעת מתי […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
פסיכולוגיה התפתחותית – 10493 מטלת מנחה- 12 שאלה 1- א. 'מוכנות'- נטייה גנטית ללמוד סוג ספציפי של התנהגות. נטייה זאת יכולה לבוא בעקבות תהליך אבולוציוני המקנה לתינוק כלים תורשתיים ללמוד התנהגויות שיש להם ערך מובהק להישרדות. כמו כן, פעולות חברתיות יכולות להיות נטועות אצל התינוק עוד מלידתו, כגון חיוך ומלמול צלילי שפה (שכמובן יכול גם […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
פסיכולוגיה התפתחותית – 10493 מטלת מנחה- 14- מטלת חובה שאלה 1- א. מטרת המחקר הייתה להתמקד באלמנטיים הספציפיים של תהליך ההיפרדות האם (ההורה) מהילד באספקט של מעון יום, לפענח את רכיבי התהליך הרציף בפועל, להוביל לתובנות חדשות כיצד יכולים מבוגרים להקל על ילדיהם בניסיונם בהיפרדות ולמהר את התרגלות הילד מבחינה רגשית במצב מלחיץ זה עבורו. […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 16 , ציון 94
ממ"ן
פסיכולוגיה התפתחותית – 10493 מטלת מנחה- 16 שאלה 1- א. 'השימור' הינה ההבנה שכמותו של דבר אינה משתנה למרות שינויים בצורה, בתבנית ומראה. התפתחות קוגנטיבית מגיל הגן ועד גיל הילדות, גורמת למעבר חשוב ביכולות הילד בנושא השימור. ילדים בגיל הגן מתחילים להראות תפיסה התחלתית של מושגי השימור, אך הבנתם מוגבלת מאוד עקב נטייתם למרכוז (להתמקד […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
הנושא: מטלת מנחה מס' 13 שאלה מס' 1 א. חברות הינו תהליך בו הילד לומד את כללי החברה בה הוא חי, הנורמות שבה והערכים אותם היא מנחילה. תהליך זה מתחיל בשנות הגיל הרך בעיקר מפני שהפעוט שואף לרצות את הוריו או דמויות סמכותיות אחרות בסביבתו (כדוגמת גננת, מטפלת או דמות משפחתית בעלת סמכות), והחל מגיל […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
הנושא: מטלת מנחה מס' 13 מאת: שאלה מס' 1 א. חברות הינו תהליך בו הילד לומד את כללי החברה בה הוא חי, הנורמות שבה והערכים אותם היא מנחילה. תהליך זה מתחיל בשנות הגיל הרך בעיקר מפני שהפעוט שואף לרצות את הוריו או דמויות סמכותיות אחרות בסביבתו (כדוגמת גננת, מטפלת או דמות משפחתית בעלת סמכות), והחל […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
הנושא: מטלת מנחה מס' 14 שאלה מס' 1 א. טיעון התומך ברעיון שהקשר מורה-תלמיד מכיל מרכיבים של היקשרות הוא שמורים מהווים בסיס בטוח לתלמידים: מחקרים מראים שבכניסה לבית הספר היסודי ילדים מחפשים תחושת ביטחון, אך החיפוש יורד במידה משמעותית מספר שבועות לאחר הכניסה לבית הספר. ניתן להסיק מכך שהילדים מוצאים בבית הספר ביטחון בדמות המורה, […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
הנושא: מטלת מנחה מס' 12 שאלה מס' 1 א. היקשרות היא קשר יציב ולא זמני, בעל משמעות מסוימת עם אדם ספציפי שלא ניתן להחלפה באחר, בו התינוק שואף לקרבה או מגע עם אדם זה ויחווה מצוקה במידה ויפרד ממנו שלא מרצונו. בהיקשרות בטוחה התינוק חווה את המטפל (להלן האם) כעוגן יציב שניתן לסמוך עליו בשעת […]
קרא עוד
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 79
ממ"ן
תקציר ממ"ן 12 . 8 תשובותיך מעולות ומעידות על הבנה מצוינת של החומר ובחירת פירטי המידע הנכונים ביותר למענה. חבל שלא ענית על סעיף שלם (15 נקודות). 1 א. תגובה מעגלית ראשונית זאת תגובה שמתארת רצף של פעולות פשוטות חוזרות שמתחילות במקרה, ובשל העניין או ההנאה שהן יוצרות, התינוק חוזר עליהן שוב ושוב כדי להשיג […]
קרא עוד
1 א. הסבירו מדוע תכנית ההתערבות התמקדה בהורים ולא בילדים. תכנית ההתערבות התמקדה בהורים ולא בילדים כי ידוע מהתיאורית ההיקשרות שטיפול של הורים ויחס שלהם לילדים משפיע ישירות על דפוסי ההיקשרות של ילדיהם בשלבי הילדות המוקדמת. לאחר שינויים בהתנהגות של הורים ושינויים ברמת התובנה שלהם מופעים סיכויים גבוהים לשינויי דפוסי ההיקשרות אצל ילדים להיקשרות בטוחה. […]
קרא עוד
כל חוקרי התפתחות מסכימים שבגיל ההתבגרות הילדים נעשים בשלים הרבה יותר ביכולת חשיבתם וביכולתם לפתור בעיות. יכולות הקוגניטיביות של רוית בת ה-17, הנמצאת בתקופת ההתבגרות הן : • שינוי מרכזי אחד הוא שהחשיבה הלוגית מיושמת עכשיו לאפשרי (מה שעשוי להתקיים) ולא רק לממשי (מה שקיים בעליל). • התקדמות קוגניטיבית שנייה היא היכולת לחשוב על היחסים […]
קרא עוד
ממ"ן 16 פסיכולוגיה התפתחותית 1 . הסבירו בקצרה כיצד הירידה במרכוז מביאה להתפתחות היכולת לסיווג מטריצה. הגדירו את המושגים בהם אתם משתמשים. ילדים בגיל הגן יכולים לסווג דברים בקלות על פי מימד אחד. • מרכוז – הנטייה להביא בחשבון רק פיסת מידע אחד במצב שבו כמה פיסות מידע רלוונטיות, הנטייה זו האופיינית לילדים בגיל […]
קרא עוד
פסיכולוגיה התפתחותית 10493 ממ"ן 13 1 א. הציגו בקצרה את 5 רכיבי השפה במילים שלכם. 1 ב. לאיזה רכיב בשפה שייכת מטלת 'למידת תבניות הצלילים' ? 1 ג. לאיזה רכיב בשפה שייכת מטלת 'למידת משמעות המילים' ? 1ד. הסבירו כיצד התהליכים של מיפוי מהיר וניגוד לקסיקלי עוזרים בזיהוי משמעות המילים. מיפוי מהיר הוא תהליך שבו […]
קרא עוד
פסיכולוגיה התפתחותית ממ"ן 15 1 א. תראו והסבירו את התפתחות היכולות הבאות בגיל הגן : יכולת לשאת תסכול היבט חשוב של הוויסות הרגשי הוא יכולת לשאת תסכול, כלומר להימנע במצב מתסכל, מלהתרגז בצורה קשה שהרגשות יוצאים משליטה וההתנהגות נעשית לא-מאורגנת. יכולת זו מתחילה להופיע בגיל שנתיים בערך ומתרחבת במידה ניכרת במהלך תקופת הגן. ילדי […]
קרא עוד
טען עוד