העבודה בוחנת את מוטיבצית המורים בבתי ספר על בסיס מודלים מרכזיים מתאוריות מוטביציוניות שונות. מס' עמודים :5
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ארגון, בית-ספר, מוטיבציה, מורים, עובדים, תאוריה |
שנת הגשה | 2001 |
מספר מילים | 1192 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
מבוא
בעבודה זו אדון במוטיבציה בקרב עובדים בארגון. אנסה לבדוק מה הם הגורמים העיקריים למוטיבציה/חוסר מוטיבציה בארגון, האם הארגון פועל לפי תאוריות מוטביציוניות שונות הנלמדו במסגרת הקורס או מעמידן כמודל אליו יש לשאוף. ולבסוף אבדוק האם המוטיבציה המשוערת הקיימת בקרב העובדים על ידי ההנהלה, אכן קיימת בקרב העובדים בפועל.
בחרתי לבדוק את מוטיבציות המורים בחטיבת ביניים דרך נקודת מבטם של צוות המורים ודרך נקודת מבטם של ההנהלה.
מוטיבציה זהו כח או דחף שנוצר כתוצאה מחסך מסויים היוצר צורך גופני, נפשי או חברתי להשגת פעולה זו. לארגונים יש רצון להניע כח זה אצל העובדים להשגת תפוקות ארגוניות. בקורס נלמדו מספר תאוריות ומודלים ידועים ליצירת מוטיבציה, אני בחרתי לדון באלו הרלוונטיים לטעמי לעבודתי בהתאם לארגון הנבחר.
רקע תאורטי כעת אמנה ארבע תיאוריות מוטביציוניות מרכזיות שונות בספרות המחקרית.
תאוריית הצרכים המתוקנת של ראפר לפי ראפר יש שלוש רמות של צרכים:
1. צרכי קיום – צרכים בסיסיים כגון לבוש,שרותים, מזון, מכסה וכדומה.
2. צרכי השתייכות – כל צורך הקשור לאחר, לחיי חברה וקשרים חברתיים כגון סיוע הדדי, הכבוד וההערכה המיוחסים לך, networking וכדומה.
צרכי הצמיחה – הצורך-