אוריינות מחקר בחינוך
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך |
קורס | אוריינות מחקר בחינוך |
מילות מפתח | #ממן_12 #אוריינות_מחקר_בחינוך |
שנת הגשה | 2023 |
מספר מילים | 1000 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
שאלה 1 :
סיכום מאמר: ניתוח נתונים במחקר האיכותני: הצעה לארבעה עקרונות מנחים – לירון דושניק:
במאמר זה לירון דושניק מציעה ארבעה עקרונות של ניתוח נתונים במחקר איכותני בהתבסס על ״התאוריה המעוגנת בשדה״ שמכילה עקרונות וכללים שמסדירים את הפרשנות של החוקרת. בתחילת המאמר דושניק מתייחסת לטענות של חוקרים לגבי הניתוח של המחקר האיכותני-פרשני – לפי פרופ׳ נעמה צבר-בן יהושע היא מציעה תהליך ניתוח אינדוקטיבי, מובנה ומתפתח. המחקר האיכותני מתבסס על סובייקטיביות של החוקרת, חופש יצירה, וחופש ביטוי. ברוח דומה, חזן )2001( מתאר הצלבה בין תודעות החוקר והנחקרים. החוקרת צריכה להתבסס על כישורים בין אישיים ואנושיים כדי להעניק משמעות מסוימת, צריכה גם לפנות למגוון מקורות השראה כדי להעמיק את ההבנה שלה, ככה המחקר האיכותני עוזר לנו להבין את האחרים.