איך שיר נולד- להבין שירת ילדים סיכום קורס

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2024
מספר מילים 2362
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

• הסיבה שבחרנו דווקא את שני שירים הללו היא בשל המכנה המשותף בניהם, במילים אחרות התמה המשותפת בין השירים. ניתן לראות כי שני השירים עוסקים סביב נושא הרגשות והקשיים בחיים. שניהם מדברים על סיטואציות בחיים בהם האדם מרגיש עצב, קושי, לבד, כעס, תחושת באסה ואף דיכאון בגלל כל מיני מצבים שיכולים להיות בחיים, חלק מהם קשיים שעלולים להתעורר בחייו של האדם. כמו כן, החלק השני שמשותף לשני השירים הוא החלק הבלתי ניתן לערעור של הפעולות הכה בסיסיות של חיבוק או נשיקה, שני פעולות מחממות, מלאות חמלה, מקום בטוח להישען עליו, אהבה וכמובן אופטימיות בעת שמרגישים תחושות קשות כאשר שני הפעולות הללו נשמרות במקום מסוים חם ונעים לאדם (בכיס ובשרוול). ניתן לראות חלקים אלו במאמרו של פוגל (2017) בפרשנותו על השיר "נדנדה" מאת חיים נחמן ביאליק, שם הוא מדבר על כך שבנדנדת החיים האדם יכול לנוע בין קצוות הרגש המנוגדות זו לזו, בין שמחה לעצב כמו בשני השירים עליהם בחרנו לדבר במטלה זו. כמו כן, הוא מוסיף וטוען כי נדנדת חיים זו מדברת על הדברים שהאדם רוצה להתמודד עמם בחיים מול הדברים שהוא אינו רוצה, נקודה זו יכולה להשתייך לחלק בו האדם לוקח את החיבוק או הנשיקה כדי לא להתמודד עם הקושי והעצב שיש בחיים.