סוגיות מיוחדות בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 100
שנת הגשה 2021
מספר מילים 1142
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ציון 100
שאלה 1
סעיף ב
אוכלוסיית היעד היא: עיכוב התפתחותי.
אנשי המקצוע שבעיני הם החשובים והתורמים יותר לאוכלוסיית היעד של ילדים עם עיכוב התפתחותי הם: פסיכולוג חינוכי/ קליני, ומרכז התכנית(איש צוות).
1. הפסיכולוג החינוכי/ קליני: אנשי מקצוע אלו עוסקים בהסתגלות ובאתגרים הניצבים בפני הילד בתחום הפסיכולוגי, החינוכי, ובהתפתחותו של הילד באמצעות עזרים כמו עריכת תכנית טיפול, אבחון, והדרכה לאורך אותה תכנית טיפול.
פסיכולוגים אלו מתרכזים באבחון הקושי של הילד, בכישוריו, רמת הידע שלו ועוד, הם בוחנים זאת באמצעות מבחנים במגוון תחומים, מבחני אישיות – מבחנים אלו מקורם בפסיכולוגיה הקלינית, והם נועדו להעריך ולאמוד את אישיות הילד……………………..

שאלה 2
סעיף א
על פי הדו"ח בשאלה זו, ניתן להסיק כי אוכלוסיית היעד של מתן היא "הספקטרום האוטיזם" – אוכלוסיית יעד זו מתאפיינת בלקות בתחום התקשורתי, התנהגותי, וחברתי. אנו רואים שלמתן יש עיכוב בהתפתחות השפה וקשיים במסגרת החינוכית, קשיים בתחום התקשורת, קשיים במוטוריקה, למתן יש יכולות הבנה של הוראות פשוטות אך הוא זקוק לתיווך בהוראות מורכבות, בנוסף אינו מפרש נכון סיטואציות חברתיות ומגיב באופן לא תואם, רגישות לרעש, ומגיב באופן קיצוני לשינויים קלים ביותר.
אנשי המקצוע בחינוך המיוחד אשר יכולים לעזור למתן הם: קלינאי תקשורת, ונוירולוג ילדים.
קלינאי תקשורת: זהו בעל מקצוע אשר מתמקד בתקשורת מילולית. הוא עוסק באבחון, טיפול ושיקום של אנשים עם לקויות בתקשורת אישית, לקויות דיבור, הבנה או בהבעת שפה, בנוסף לקויות בתקשורת לא מילולית ולקויות של קרוא וכתוב. …………………………………