כלכלה מנהל עסקים
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | כלכלה, מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | SPAC, כלכלה |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 5196 |
מספר מקורות | 7 |
תקציר העבודה
המבנה הפיננסי/המשפטי של SPAC קיים מאז שנות ה- 90 של המאה הקודמת. עד שנות 2000 היה לעסקאות
אלו נופך בעייתי של עסקאות מורכבות שבהם רב הנסתר על גלוי. לאט ובטוח, עסקאות אלו נכנסו לתודעה
הפיננסית של שחקנים מרכזיים בשוק ההון, וכיום מדובר על כלי פיננסי מוכר ומקובל מאוד. בנקים מוכרים
להשקעות הינן שחקניות מרכזיות והמשקיעים נוהרים לכתוב "צ'קים פתוחים".
על אף תוצאות רעות בעבר, נ יתן לראות כ י בשנים האחרונות חלה שוב עלייה בפופולריות שלהם, במהלך שנת
2020 היקף ההנפקות של חברות ה- SPAC הגיע לשיא, והתעלה על השווי הכולל שנרשם בכל הנפקות חברות
ה- SPAC שקדמו לו בעשר השנים האחרונות ביחד.
ישנה אווירה כי הנפקות SPAC הן – IPO החדש, שמייצר ערך למשקיעים, לספונסר ולחברת המטרה
הנרכשת )שמונפקת בבורסה, והופכת לחברה ציבורית(.
התומכים במודל זה טוענים כי מדובר בדרך חוקית ולגיטימית לגיוס עבור חברות פרטיות ולמשקיעים זה
מאפשר להשקיע במעין קרן השקעה פרטית אשר חושפת אות לחברות פר טיות מעניינו ת.
מצד שני, המתנגדים טוע נים כי התוצאות ההיסטוריות הרעות למשקיעי ה-SPAC מצביעות על כך שזה מוביל
למסחר של חברות פחות ראויות, וכי יש ניגוד עניינים מובנה בין הספונ סרים למשקיעים.
בעבודה זו ארצה לבדוק את הממצאים שנאספו במחקרים שונים בנושא ולהבין האם תשואות המשקיע ים
בחברות ה -SPAC הן חיוביות לאחר המיזוג עם חברת המטרה. אבחן את מבנה ה-SPAC ,יתרונות וחס רונות,
ניתוח הממצאים והצגת שתי חברות לאחר תהליך המיזוג תוך השוואה למדד 500 S&P