למידה אינטראקטיבית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מקצוע | חינוך, מדעים |
מילות מפתח | היתרונות והאתגרים בשימוש בסביבות למידה וירטואליות, הסוגיות |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 2579 |
תקציר העבודה
נושא העבודה
עמדות מורים לשכבות כיתות ה'-ו' ללימוד השפה הערבית בחינוך הערבי, בנוגע לתרומת השימוש בנירפוד להקניית הרגלי הקריאה/ כתיבה.
מבוא למידה אינטראקטיבית הנה גישה פדגוגית הדוגלת בשילוב רשתות חברתיות ומחשוב בדגש על עיצוב תכני לימוד ובהעברתם, למידה זו התפתחה כתוצאה מצמיחתה המואצת של הטכנולוגיה דיגיטלית והתקשורת וירטואלית, בפרט בין סטודנטים.
עבור דור ה-Y שגדל עם מדיה דיגיטלית , שימוש בטכנולוגיה אינטראקטיבית כחלק מן הלימודים היא דבר טבעי כפי שהשימוש בעפרון ונייר היו טבעיים בדורות הקודמים. בשיעורים משולבים רכיבים אינטראקטיביים, התלמידים פעילים ומעורבים יותר בחומר הנלמד. הנושא מעורר בעיה מהותית באשר לסוגיית ההוראה המתאימה ביותר בחינוך ובאופן נקודתי ,האם יכולה להיות התאמה של הכלי החינוכי לילדים בחינוך מיוחד. הוא מעניין משום שהוא מאפשר העברת שיעורים באופן מעניין ואינטראקטיבי יותר בדגש על שיתוף כלל התלמידים, כמו כן, הוא מתאים לתנאים מגוונים כמו: נוכחות פיסית משותפת של המורים והתלמידים, סינכרון שיעורים ועבודה במרחבים מגוונים.