בניית תיק השקעות 10 מניות CAPM

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
ציון 90
שנת הגשה 2023
מספר מילים 1588
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

עשרת הנכסים הפיננסים שבחרתי
1. מניית נסטלה – נסטלה (Nestlé) היא תאגיד רב-לאומי שווייצרי בתחום המזון והמשקאות, אשר נוסד בשנת1866 . חברה ציבורית, נסחרת ב-SWX (שווייץ), סמלה NESN יש חציין שמניות של חברות מזון בדר"כ יציבות גם בתקופות משבר כיוון שלא חסרים "פיות להאכיל" (סטיית תקן נמוכה).
2. מניית טסלה – חברה אמריקאית בינלאומית העוסקת בייצור כלי רכב המבוססים על הנעה חשמלית, ייצור ואחסון של אנרגיה סולארית, ופיתוח טכנולוגיות של אנרגיה נקייה. מטה החברה ממוקם באוסטין, בירת מדינת טקסס שבארצות הברית. מנית עם החברות המרכיבות את מדד S&P 500 החברה נסחרת בבורסת הנסדא"ק.
3. הילטון – רשת בתי מלון בינלאומית שמרכזה בארצות הברית, מהגדולות בעולם. הרשת נוסדה על ידי קונרד הילטון בסיסקו שבטקסס. בבעלות הרשת 2,700 מלונות ברחבי העולם והיא בקשרים עסקיים עם חברות תעופה וחברות השכרת רכב רבות. מטה החברה נמצא בלוס אנג'לס/בוורלי הילס שבקליפורניה. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק לנירות ערך.
4. חברת אמזון – חברה אמריקנית למסחר אלקטרוני ושירותי מחשוב ענן. החברה שבסיסה בסיאטל, וושינגטון, נוסדה ב-5 ביולי 1994. היא הייתה מחלוצות המסחר באינטרנט והתפרסמה בראשיתה במכירת ספרים, אך בהמשך החלה למכור גם דיסקים, סרטים, מוצרי אלקטרוניקה, בגדים ועוד. עם התפתחותה של החברה ניתן לקנות באתר החברה מגוון רחב מאוד של מוצרים. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק לנירות ערך
5. חברת פורד – יצרנית רכב אמריקאית בינלאומית מהגדולות בעולם. החברה נסחרת בבורסת ניו יורד לנירות ערך.
6. נפט (סחורה) – "הזהב השחור" נפט הוא נוזל דליק, סמיך ונדיף, המצוי באזורים מסוימים מתחת לפני הקרקע ברובד העליון של קליפת כדור הארץ הוא מורכב מתערובת מסובכת של פחמימנים שונים, בעיקר אלקאנים, אך יכול להשתנות במראה שלו, בהרכבו ובתכונותיו. הנפט הגולמי הוא תערובת המכילה חומרי דלק שונים, את הנפט מזקקים במתקן הקרוי בית זיקוק על מנת להפריד אותו למרכיביו השונים, המשמשים למטרות מגוונות.
שריפת נפט ומרכיביו משחררת אנרגיית חום, ופולטת גזי חממה לאטמוספירה, מה שתורם לאפקט החממה. בנוסף לזה שריפת נפט מזהמת את האוויר בגזים רעילים.
ניתן להשקיע בסחורה זו על ידי רכישה של חוזים עתיידים שרשומים על רכישה של מספר חביות נפט. הנפט נסחר בבורסה הבין יבשתית (ICE) ובורסת הסחורות של ניו יורק (NYMEX)
7. חברת טרגט – קמעונאי השמיני בגודלו בארצות הברית, והוא מהווה מרכיב במדד S&P 500.[1] נכון ל-2 בפברואר 2019, טארגט מפעילה 1,844 חנויות ברחבי ארצות הברית. החברה נסחרת בבורסת הנסדא"ק.
8. חברת ג'ט בלו – חברת תעופה אמריקאית וחברה בקבוצת לופטהנזה המוגדרת כחברת תעופה במחיר נמוך. בסיסה הראשי של החברה נמצא בנמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי בניו יורק. בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי בניו יורק מחזיקה ג'ט בלו בבעלות בלעדית בטרמינל 5. החברה מפעילה טיסות ל-101 יעדים בארצות הברית, קנדה, מקסיקו, אמריקה הלטינית,הבהאמאס והאיים הקרביים. לחברה הסכם קוד עם מספר חברות בינלאומיות וביניהן אל על. החברה נסחרת בבורסת הנסדא"ק.
9. חברת סולאראדג' – סולראדג' טכנולוגיות בע"מ (באנגלית: SolarEdge Technologies) היא חברת היי-טק ישראלית, העוסקת בפיתוח וייצור מערכות למיצוי ההספק של מתקני אנרגיה סולארית פוטו-וולטאים, ובמערכות לניטור ובקרת ביצועים. סולראדג', שהוקמה כחברת סטארטאפ ב-2006, היא כיום חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בנאסד"ק. החברה נחשבת אחת מההצלחות הגדולות של ההייטק הישראלי לאחר שעברה את כל השלבים מחברת הזנק ועד לחברה ציבורית הנסחרת בשווי של מעל 18 מיליארד דולר[1]. החברה נסחרת בבורסת הנסדא"ק.
10. בנק אוף אמריקה – בנק אוף אמריקה, תאגיד בנקאות ושירותים פיננסיים אמריקאי רב-לאומי, הוא אחת מחברות ההחזקות הבנקאיות הגדולות ביותר בארצות הברית מבחינת היקף נכסים, והבנק השני בגודלו בארצות הברית לפי שווי שוק. החברה המבוססת בשארלוט, בקרוליינה הצפונית; משרתת לקוחות ביותר מ-150 מדינות ומקושרת ל-99% מהחברות האמריקאיות המופיעות במדד Fortune 500 ול-83% מהחברות במדד Fortune Global 500. החברה נסחרת בבורסת הנסדא"ק.

תוכן עניינים:
1. משימה 3
2. עשרת הנכסים הפיננסים שבחרתי 3
3. איסוף מחירי המניות 5
4. חישוב התשואות של כל נכס 7
5. חישוב תוחלת תשואה שונות וסטיית תקן 7
6. חישוב השונות המשותפת 8
7. המשקל של כל נכס בתיק ההשקעות 8
8. עקום התיקים היעילים 9
9. קו שוק ההון 10
10. תיק בעל סיכון מינימלי ותיק השוק 11
11. עקום תיקים היעילים וקו שוק ההון 12
12. סימון הנכס הבטוח תיק השוק ותיק בעל הסיכון המינימאלי. 13
13. הצבת תעודת סל RUSSEL2000 במישור תשואה סיכון ודעתי על הביצועים ביחס לתיק ההשקעות שלי……………………………… 13
14. דעתי על תיק ההשקעות שלי 14