האיסלם מבוא להיסטוריה של הדת- בדוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח
ציון 95
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1469
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן 12
חלק א

ממן 12

חלק א

מחמוד השני: מחמוד השני נולד לאביו הסולטן הראשון עבד אל חמיד וגדל כנסיך, כחלק מהיותו נסיך הוא קיבל השכלה ברמה גבוהה אך לא קיבל בהשכלה זאת ידע על עוצמת המערב וגדל בבידוד כחלק מהמסורת. כאשר סלים השלישי דודו הודח מתפקיד הסולטן הוא שהה יחד עם מחמוד השני בבידוד בארמון, לאחר שנה סלים השלישי הוצא להורג אך הוא הספיק להשפיע על מחמוד ולהעביר לו מידע על עוצמת המערב. לאחר ההוצאה להורג של סלים השלישי גדול תומכיו מוסטפא פאשא ביצע מהפכה באימפריה ומינה את מוחמד השני לסולטן החדש, בעקבות ניסיונותיו של מוסטפא לחדש את הרפורמות של סלים השלישי הוא נרצח על ידי יניצ'רים. מחמוד השני כסולטן היה חלק קטן במפה הפוליטית הפנימית, הוא רצה לחדש את הרפורמות בהמשך לדודו סלים השלישי אך לא יכל לעשות זאת בעקבות ריבוי מתנגדים לרפורמות…

חלק ב

  1. אבראהים פאשא– אבראהים היה בנו הבכור של מוחמד עלי ועוזרו הנאמן, הוא נולד בשנת 1789 והובא למצריים רק כאשר הפך אביו לוואלי.

באותה השנה אביו שלח את אבראהים לסולטן כערובה לכך שהוא נאמן לשלטון הסולטן, אבראהים נשאר באיסטנבול במשך 4 שנים וקיבל את תואר "ביי", לאחר שחזר למצריים הוא ביצע כל משימה שאביו הטיל עליו ובמהרה הפך ליד ימינו בקרבות באזור.

אבראהים נשלח בפקודת אביו לדכא את המרד בכריתים אך בעקבות חוסר בניסיון צבאי ופוליטי הוא ביצע טבח במקום שהוביל להתערבות המערב ונסיגה מהאזור, לאחר מכן הוא כבש את עכו ואת סוריה ללא מאמץ רב ואף ניצח את צבא הסולטן….