היסטוריה של המזרח התיכון : טקסטים בערבית

תקציר העבודה

תרגיל
א. קראו את הקטעים הבאים ותרגמו אותם לעברית. ) 10 נקודות לכל קטע (
ב. קראו את השאלות המופיעות לאחר הקטע. חלקן מתייחס להיבטים לשוניים וחלקן מתייחס
להיבטים תוכניים בקטע. )20 נקודות(
קטע א': אחמד אמין ) 10 נקודות(
روي ان ابن سينا …………………………………….

שאלות: )20 נקודות(
א. מה לדעתכם כוונת הכותב בקטע הנ"ל?
ב. כיצד באה לכלל ביטוי בכתיבתו של אחמד אמין הדואליות בין מסורת ומודרנה? אילו
מפעלים חשובים הקים בימי חייו?
ג. איך משתקפים ההיבטים החברתיים של החברה המצרית בת תקופתו של אמין בקטע
وتقدير الاشياء بالكيف لا بالكم ………
ד.מהי תרומתו לתחום העיתונות המצרית והערבית
كان يجلس بين الطاعمين خجلا وجلا ………………………

שאלות: )20 נקודות(
א. תארו את מאבקו של טאהה חסין בממסד ובמסורת ואת השפעת המודרנה עליו
ב. טאהה חסין חי ופעל הן בתקופה המלוכנית והן בתקופת הרפובליקה . כתבו בקצרה על שתי
התקופות . איך השלטונות התייחסו אליו בשתי התקופות . למה לדעתכם היחס השתנה אליו
בתקופה הרפובליקנית.
מהי צורת העתיד בפעלים הבאים: ان يقتطع …………….
ד. כתוב הסבר של עד חמש שורות למושגים הבאים
1. الاِهالِليِين َوالزنَاِتيِين
2…
קטע ג': ח'ליל אל-סכאכיני )10 נקודות(
المبدا الذي تقوم عليه ………………
שאלות: )20 נקודות(
א. מה היתה תרומתו של אל-סכאכיני להתפתחות הלאומיות הפלסטינית?
ב. מה התפיסה החינוכית העולה מן הקטע הנ"ל ומן הביוגרפיה של אל-סכאכיני?
ג. מדוע המילים הבאות המודגשות מנוקדות בדמה?
َ איזו מילה ניתן להוסיף כאוגד בין שתי המילים הבאות:

מדוע המילים המודגשות הבאות מנוקדות בפתחה?
מדוע המילה המודגשת הבאה מנוקדת בכסרה?
מדוע שתי המילים הבאות מנוקדות בפתחתין )יחסה שנייה(? ِ
ד. מה משמעות המושגים הבאים ))1 .)הפיכת התורכים הצעירים 1909( ,2 .)הוועד הערבי
הפועל( אשר הופיעו בחלק הביוגראפי בעמודים 37-38 במקראה.

תרגיל 3 ( 10 נקודות(
א. נתחו את צורות הפועל הבאות לפי שורש, צורה )צורת עבר, צורת עתיד מרפוע, צורת עתיד
מנצוב, צורת עתיד מג'זום, צורות בינוני פועל, בינוני פעול, ציווי ומצדר(, גוף ובניין.
ב. תרגמו את צורות הפועל לעברית.
يعني
متكرارا ……………………………..
יש כל הטבלה