הכנסייה הקתולית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 91
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1825

תקציר העבודה

לידת ישו-
האוונגליון על פי מתי מתאר אירועים מרכזיים רבים בחיי ישוע ראשית אירועים אלו החלו בלידתו. כאשר מלאך נגלה למריה נערה יהודייה שעומדת להינשא ומבשר לה כי תלד את בנו של אלוהים. המלאך נגלה גם ליוסף הנגר היהודי שעמד להינשא למריה ובישר לו כי מריה הרה עם ילדו של אלוהים וכי הוא יהיה המשיח שיציל את עמו מחטאיהם, על פי האוונגליון של מתי יוסף היה איש צדיק והוא קיבל את מריה ונשא אותה לאישה וכשנולד ישו הוא עשה כדבריו של המלאך הוא הגן על מריה והילד אימץ אותו וקרא לו ישוע, רגע לידתו של ישוע הוא אירוע חשוב שממנו ישנה דרך חדשה המשיח שיציל את עמו נולד.(הבשורה על פי מתי א-ב, פסוקים: 25-16).

הבריחה למצרים-
בין האירועים המרכזיים באוונגליון על פי מתי ישנה הבריחה למצרים של המשפחה של ישוע, כאשר ישוע נולד הופיע בשמיים כוכב ושלושה חכמים שהתבשרו כי המשיח נולד נהרו ליהודה להשתחוות לו. בהגיעם ליהודה לא מצאו את הדרך והחליטו לפנות לשליט יהודה המלך הורדוס, מששמע הורדוס את הבשורה נבהל ופחד כי שלטונו יופל, הוא מחליט לאפשר לחכמים לחפש את הילד וכאשר זה ימצא יחזרו אליו ויספרו לו מי המשפחה המחזיקה בו.
כאשר החכמים מוצאים את מריה וישוע הם מגלים את כוונתו האמיתית של הורדוס ועוזבים את יהודה מבלי לגלות לו על ישוע, מלאך שנגלה ליוסף מזהיר אותו והמשפחה בורחת למצרים. הורדוס טובח בכל התינוקות ביהודה מחשש שבקרבם מסתתר אותו משיח שמאיים על שלטונו, אילולא ברחה משפחתו של ישוע למצרים היו נקלעים לזעמו של הורדוס ואולי אף לסכנות אחרות, (מתי ב-ג, פסוקים:16-1).