השפעת התמיכה החברתית על הקונפליקט עבודה- בית אצל מנהלות

תקציר העבודה

1 הצגת הנושא
בשנים האחרונות נשים רבות יוצאות לעבוד, לאור ההון האנושי הגבוה שלהן. דבר זה גורם להן מחיר מסוים לבית ולמשפחה הנפרדת מהאם לשעות ארוכות.

במהלך השנים נתפסת העבודה כמקור למימוש והגשמה עצמית.על רקע זה עלתה התנועה הפמיניסטית שהוציאה את הנשים לעבודה מחוץ למשק הבית. מכאן החלו השאלות והויכוחים מי יוותר ועד כמה. כל התופעות שמנינו בעבודה זו יוצרות מעגל סגור.מצד אחד מדברים תאורתית על שיוויון ונטיה לראות במשפחות בעלות קריירה כפולה כדבר מובן מאליו,אך תמונת המציאות שונה,על אף היות הגבר מעונין בשינוי המצב הקיים בעוד האישה מנהלת קריירה,הרי שהחברה,המצב הכלכלי, ועולם התעסוקה מקשים על הגבר. מצב זה נראה כי האישה נוטלת בעיקר עומס הנובע ממצב כפול סטנדרטיים זה מציאת דרך לשינוי תהיה לעזר רב עבורה.

במקומות עבודה רבים יש נטיה להדגיש את חשיבותם של הבית והמשפחה. מנהלי מפעלים אימצו מדיניות של התחשבות מיוחדת בעובדים ובצרכי משפחתם. מנכ"ל אל על, חיים רומנו, מציין "למשפחתיות יש קשר מאוד חשוב להצלחה של אנשים בחברה. למשפחה תומכת יש קשר אמיץ לעובדה כי אנשים יכולים להשקיע הרבה בעבודה,מדיניות החברה היא לאפשר לעובדים לעבוד בביתם ולבלות יותר שעות עם המשפחה". מגמה נוספת אותה מציינים החוקרים אשר החלה להתפשט היא תופעה של ויתור על ילדים והשקעה בקריירה של בני הזוג.החוקרים קראו לתופעה זו בשם ( DINK (DOUBLE INCOME NO KIDS. מהתופעה עולה שזוגות רבים מוותרים על גידול צאצאים ע"מ להתרכז בקריירה ללא צורך להיכנס לקונפליקטים.