התנהגות ארגונית עבודה סמכמת

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1716

תקציר העבודה

העבודה מתייחסת לשאלות הבאות בנושאים שונית בהתנהגות ארגונית.
א. נא לתאר סיטואציה שחווית בזמן האחרון – במקום העבודה או בכל מקום אחר – בה היה עליך להחליט איך בדיוק להבין את המתרחש – כדי להחליט כיצד להגיב. עשה זאת דרך המודל שהוצג בשיעור על תפיסה חברתית בו מדברים על קונצנזוס, עקביות וייחודיות.
ב. יש לא מעט כשלים שעלולים לעוות את התפיסה החברתית שלנו. נא להציג שני הכשלים שנראים לך הכי חשובים – וכיצד ניתן לדעתך להתגבר עליהם.

בנוגע לאתיקה בעסקים הוצגו מספר גישות פילוסופיות שדרכן אנשים מנסים להבין מהו הדבר הנכון/הדבר האתי לעשות.
א. נא לבחור גישה אחת מאלה שהוצגו בשיעור שלדעתך הכי הגיונית – כלומר גישה שנראית לך דבר שיכול להביא להכרעה אתית. למה בחרת בה?
ב. נא לתאר סיטואציה בה היית צריך לקבל החלטה אתית תוך התיחסות לאיך בדיוק קבלת את החלטה מה עליך לעשות. האם אחת מהגישות שתוארו בשיעור באה לידי ביטוי? אם כן, איזו? אם לא, איך בכל זאת החלטת מה לעשות.
לשאלה זאת שני חלקים. בשיעור דברנו על עמדות כלפי עבודה – לרבות מוטיבציה בעבודה. הוצגו מספר גישות כיצד להגביר את המוטיבציה של עובדים.
א. נא לבחור את הגישה שנראית לך כהכי משכנעת – ולהסביר מה הטענה של הגישה ולמה לדעתך היא הכי משכנעת.
ב. נא להסביר כיצד אתה – תכל'ס – יכול להגביר את המוטיבצה של עובדים במקום העבודה שלך (או במקום עבודה אחר המוכר לך היטב). כלומר – נא לאר צעדים מעשיים שהיית עושה כדי "ליישם" את הגישה.
לבחירתכם : תציגו את אחד מהנושאים הבאים שהוצגו במהלך הקורס: (1) השפעה חברתית, (2) מנהיגות ומונהגות או (3) תרבות ארגונית – תוך התיחסות:
א. למסר (ה)מרכזי של הנושא: כלומר – מה נאמר עליו בקורס.
ב. איך ניתן ליישם ידע מהנושא הנ"ל – תכל'ס – במקום העבודה? נא לתאר איך הידע עוזר להבין את המתרחש במקום העבודה ו/או רעיון כיצד ניתן לשפר משהו מקום העבודה דרך הבנת הידע הנ"ל.