יחסי ציבור

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 4827

תקציר העבודה

תוכן הענייניים

מבוא 3
חלק א' – בניית תוכנית יחסי ציבור ע"פ הגלגל של ברנשטיין 4
מודל התקשורת 7
תכנון יחסי ציבור 8
הבדלים בין פרסום ליחסי ציבור 10
חלק ב' – שימור וטיפוח קשרים עם המדיה 12
הודעה לעיתונות 13
חלק ג' – האחריות החברתית של הארגון CSR 15
סיכום 18
ביבליוגרפיה 19

מ ב ו א

בחברה התחרותית של המאה ה – 21 דוברות ויחסי ציבור הם כורח שמסייע לעבור את מחסום החשדנות והציניות של הצרכנים המודרניים והמתוחכמים.
עבודה זו עוסקת בנושא יחסי ציבור לחברת "צומת ספרים".
מטרתה של פעילות יחסי ציבור, היא ליצור תדמית חיובית ואוהדת של החברה, על מנת להקל על מכירת מוצריה. זוהי פעילות מתוכננת וממושכת המכוונת ליצור ולקיים רצון טוב והבנה הדדית בין ארגון כלשהו לבין הקהל שלו.
רשת צומת ספרים הינה חברה קמעונאית לשיווק ספרים, שהוקמה בדצמבר 1996, ונמצאת בבעלות פרטית של שלוש הוצאות לאור.
בחברה מועסקים כ – 100 עובדים מיומנים ומוכשרים, בעלי ידע בתחום הספרות. לחברה 14 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ.
חווית הקניה הייחודית ברשת מקנה לה יתרון תחרותי מול המתחרים הקיימים.
החברה שמה לה ליעד להגדיל את נתח השוק ולהרחיב את קהל לקוחותיה לקראת שנת 2003.
התבקשנו להציע לרשת תוכנית יחסי ציבור לשנת 2003.
החלק הראשון במטלה עוסק בזיהוי הציבורים הרלוונטיים לחברה ובמאפייני ציבורים אלו על פי המודל
של ברנשטיין. התוכנית מבוססת על מודל תכנון התקשורת ברמה הטקטית והאסטרטגית.
כמו כן הוצגו לוחות זמנים לקמפיין.
בחלק השני נציע הודעה לעיתונות בנושא מיזוג חברת צומת ספרים עם יריד הספרים, בהנחה שמיזוג זה אכן יתרחש.
בחלק השלישי נמליץ לחברה על פעילות לטובת הקהילה ודרכים לקבלת סקירה תקשורתית של פעילות זו.
העבודה מבוססת ומסתמכת על תיאוריות ומודלים ביחסי ציבור, מודלים של תקשורת שנלמדו במהלך הקורס וכן על ספרות בתחום יחסי ציבור.