יסודות השלטון המקומי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 92
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1321

תקציר העבודה

יסודות השלטון המקומי ממן 14 ציון 92

 

ממן 14

שאלה 1:

א:

העצמה היא היכולת להעצים משהו, לעשות, ליצור, לגרום. עוצמה פירושה יכולת הפרט או הקולקטיב לפעול כדי להביא לתוצאות רצויות או על מנת לקדם רעיון מסוים.

יש שתי סוגים של העצמה: פרטנית וקולקטיבית.

העצמה פרטנית: היא העצמה של צמיחה אישית הגברת מעורבות, הערכה עצמית, שליטה , ניתוח ביקורתי, "מלמטה למעלה". העצמה במישור הפרט כוללת גם הבטחת תוצאות קונקרטיות כמו נגישות לפרוגרמות ולמשאבים כל העצמה קשורה בהזדמנויות ויכולת לקבל החלטה ולפעול למען עצמך. אנשים הופכים מפסיביים לאנשים יותר פעילים , הם מתחילים לבחון יותר בביקורתיות את המוסדות הדומיננטיים והם נעשים יותר מעורבים ואקטיביים בהחלטות.

העצמה קולקטיבית: היא העצמה שאנשים מזהים שהם אינם לבד באותו מצב לא טוב והם יחד פועלים בשיתוף פעולה כנגד הממסד, בתהליך זה אנשים פועלים במשותף כדי להגן על זכויותיהם ומגלים עצמאות בניהול ענייניהם. העצמה קולקטיבית יכולה להתפתח כאשר חברים בקבוצה פחות או יותר חלשה מתארגנים יחד לפועלה ממוקדת כדי לשנות את מבנה הכוח, העצמה זאת נחוצה בכדי ליצור מספיק כוח כדי לשנות תנאים של בעיה חברתית משותפת או מצב של הפליה חברתית כמו על רקע דת, מין , גזע , גיל ועוד . בתהליך העצמה, אנשים מכירים במגבלות של עוצמתם הם מבינים שגם עוצמת החזקים מוגבלת ולכן הם משתפים פעולה עם בעל מקצוע כדי לשנות את מצבם.

לסיכום: ללא העצמה, אנשים מעניקים לאחרים בעמדות ממשלתיות או עסקיות, שליטה ברמה גבוהה ויכולת להחליט עבור הציבור….