לשון חברה ותרבות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 94
שנת הגשה 2022
מספר מילים 812

תקציר העבודה

שאלה 1:
א. הגישה החברתית-פסיכולוגית: הגישה עוסקת ביחסי הכוחות המגוונים אשר יוצרים זווית ראיה סטריאוטיפית. הגישה למעשה קובעת שהמין הגברי מתכנן את הלשון לצורכי שימוש בגישה והטענה היא חלק מאותה זווית ראיה פטריארכלית. על פי הגישה הזו המין הגברי הוא השולט בחברה והוא זה שמעצב וקובע את דפוסי ההתנהגות של המין הנשי ויתרה מזו גם את לשון ההתנהגות של המין הנשי. הגישה לעיל הושפעה ועוצבה רבות לאור הפעילות הרבה של התנועות הפמיניסטיות. הגישה התרכזה בפערי כוחות בין המינים ובחיזוק הדחיקה והפער החברתי.
הגישה התרבותית-אנתרופולוגית: הגישה בעיקר עוסקת בהבדלים ושוני בתרבות השיח בין המינים. הגישה קובעת כי אפיוני לשון המין הנשי אינו מגלם לשון…..

שאלה 2:
א. לשון גבוהה\מליצית (שפה גבוהה) – שפה פיוטיות המאפיינת את הלשון הספרותית והמקראית. כדוגמא: "אחר שלח אלוהים עורב לחפור באדמה, למען יראה לו כיצד יכסה את נבלת אחיו. אז אמר: אוי לי, וכי לא אוכל לעשות כמעשה עורב זה, ואכסה אף אני את נבלת אחי?"
לשון תקנית, כדוגמא: "נראה שהסוגות הללו – שבמהותן לא נועדו לעסוק דווקא בסיפורי נביאים – נזקקו לאישור או לחיזוק מן העבר לתכנים בני זמנן או למגמותיהן".
משלב דיבורי או לשון מדוברת, כדוגמא: ….