מבוא להיסטוריה של המזה"ת בעת החדשה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2020
מספר מילים 2459
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן 14
חלק א
1. בשלהי שנות ה-70 של המאה ה-19 החלה להיווצר במצריים תחושת זהות ייחודית ולכך היו בעיקר ארבעה סיבות.
ההתפתחות של מצריים כמדינה- במהלך המאה ה-19 התחזקה מהותה של מצריים כמדינה וזאת למרות שעדיין הייתה וילאת עות'מאני, זאת בעקבות תהליכי מודרניזציה במגוון תחומים אשר יזמו השליטים מבית מוחמד עלי. בעקבות שינויים ייחודים שהועברו במצריים בנפרד מהאימפריה העות'מנית המונח "מצריים" החל לקבל ……

2. לקראת סוף המאה ה-19 התגברה קצב הצמיחה של המשכילים במצריים, צמיחה זו נבעה מאנשים אשר למדו תחת מוסדות ההשכלה המודרניים ובנוסף משכילים מארצות הסהר הפורה אשר דוכאו באזוריהם. משכילים אלו התברגו במצריים במגוון תחומים ובינהם ספרות והוראה, כמו כן הם הושפעו מרעיונות מערביים אך חלקם נשארו דבוקים לערכי האסלאם. המשותף ……..

3. כחלק מההתפתחות הפוליטית ורעיון הריבונות במצריים ישנם 2 אנשים אשר לקחו חלק נרחב בפעילות זאת והם-
מוצטפא כאמל (1874-1908)- נולד בקאהיר למשפחה של פקידי מדינה משכבות הביניים אשר חונכו בבתי הספר של מחמד עלי. אביו היה מהנדס, מוצטפא קיבל חינוך מסורתי דתי ואף למד בבתי הספא החילוניים שיסד אסמעיל, את לימודיו סיים בגיל 17. לאחר מכן למד משפטים ………..
מושגים:
1. תגליות אגיפטולוגיות ותרומתן להתפתחות הלאומיות המצרית: חשיפת עברה העתיק של מצרים הפרעונית על ידי חידושי הארכיאולוגיה, וכן התפתחות מדע האגיפטולוגיה בענף מחקר, הצליחו ליצור תודעה מצרית ייחודית כלפי ההיסטוריה של עמם. מחקר זה היה מהפכני בכך שהתקיים ללא הקשר דתי-מוסלמי, אלא הביא לאור את עברה של מצרים כתרבות ואומה נפרדת. ככל שהתגברה החקירה של עברה ………