מבוא ללימודי תקשורת
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | מבוא ללימודי תקשורת |
מילות מפתח | 10408, מבוא ללימודי תקשורת, מבוא ללימודי תקשורת ממן 12, ממן 12, תקשורת |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 1000 |
תקציר העבודה
שאלה 2:
האשכולות של מאפייני המדיה החדשים:
תקשורת בין אישית – נכללים בה טלפון (בעיקר נייד) ודואר אלקטרוני (בעיקר לצורכי עבודה למרות שהשימוש האישי בו גובר מיום ליום) , התוכן בעיקרו פרטי וחליפי , מערכת היחסים הבין אישית חשובה יותר מהתוכן המועבר.
תחליף לערוצי שידור – אמצעים המשמשים לקליטה והורדה של תוכן שבעבר היה משודר בשידות אחרות , עיקר הפעילות היא צפייה בסרים, מוסיקה, וכדומה.
תקשורת לחיפוש מידע – קטגוריה רחבה והדוגמא החשובה ביותר בה היא רשת האינטרנט אשר מספקת כמויות מידע אדירות שמשמשות מקור הכנסה , בנוסף גם הטלפון הנייד משמש כמקור אחסון מידע והשימוש בו גובר מיום ליום.
תקשורת שיתופית קולקטיבית – כוללת בעיקרה את האינטרנט כמקור לשיתוף וחילופי מידע, רשתות חברתיות משויכות לקטגוריה זו שכן מובילות לפיתוח מערכות יחסים אישיות.
תקשורת אינטראקטיבית למשחקים – עיקר הקטגוריה מתייחס למשחקי ומחשב ומציאות מדומה , החידוש הוא בעליונות של סיפוקים הקשורים ב"תהליך" יחסית לאלו הקשורים ב"שימוש".