מדעי המדינה ויחבל תואר ראשון ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2020
מספר מילים 2586

תקציר העבודה

ממן 13 בקורס גנוסייד
דוגמה לתשובות: שאלה 1

א. בתשובתי אסקור את הרקע ל"הסכם 17 הנקודות" ואתייחס לסעיפיו המרכזיים. ראשית, אתן קצת רקע על טיבט ועל מערכת היחסים שלה עם סין. עד המאה ה12 טיבט הייתה מדינה עצמאית, אך במאה ה12 טיבט נכבשת על ידי סין הקיסרית. במהלך הכיבוש סין וטיבט הגיעו למספר הסכמים; סין אחראית לכל הקשור ליחסי חוץ וביטחון, וטיבט אחראית לניהול הפנים במדינה, וכך טיבט זכתה לאוטונומיה כמעט מלאה. במאה ה19 היחסים בין סין וטיבט מתערערים, סין נחלשת ונכבשת על ידי יפן, מעצמות אירופאיות כופות עליה הסכמים. טיבט מנצלת את חולשתה של סין, טיבט סוגרת את גבולותיה בפני סין והעולם, כדי לצאת לעצמאות בסופו של דבר.

שאלה 2

בתשובתי אסביר את הטענה " משנת 1776 ואילך אופיין יחסה של ארה"ב כלפי האינדיאנים בניסיון לשילובם, בעוד שהחל משנת 1830 השתנתה גישתה לניסיון לבדלם" ואפרט את הסיבות המרכזיות לשינוי המדיניות כלפי האינדיאנים.
ראשית אתן קצת רקע, במאות ה17 וה18 מגיעים מתיישבים בריטים, המשתייכים לכנסיות הפרוטסטנטיות ולמעמד הביניים, לצפון אמריקה. המתיישבים האירופאים ראו באינדיאנים כבני השטן, פרימיטיביים, מאמינים באלילים ולכן המצב ביניהם היה מתוח. אך כל עוד 13 המושבות היו חלק מהכתר הבריטי היה סטטוס קוו בין המושבות לאינדיאנים; למתיישבים הבריטים היה אסור להתקדם מערבה, לכיוון האינדיאנים, וכך נמנעו חיכוכים.

שאלה 3
בתשובתי אתאר את האירועים המרכזיים שקרו במלחמת האזרחים ובמלחמת המישורים. ואעריך, על פי אמנת האום, האם המקרה האינדיאני בצפון אמריקה נחשב לג'נוסייד.
ראשית אתייחס למלחמת האזרחים. מלחמת האזרחים פורצת בשנת 1861, המלחמה מתנהלת בין צבא הפדרציה (ארצות הברית) לבין צבא הקונפדרציה, המורכב מ11 מדינות בדרום שפרשו מהאיחוד האמריקאי. המלחמה פורצת בשנת 1861 מיד אחרי היבחרותו של אברהם לינקולן לנשיאות ארצות הברית…

ציון 96