להבין סרטים: מבוא לאמנות הקולנוע (עם בדיקת מרצה)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1664
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1:
המשמעות העלילתית: מיקום הסצנה הוא בפתיחה נכון, פותחים את הסרט בסצנה שמתקרבים למבנה תאגיד טיירל, ורואים הולדן מחכה לליאון ושואל אותו שאלות, האקספוזיציה הזאת היא מציגה לנו על מה מתמקד הסרט כולו, על מה מדובר ומה אנחנו נצפה יפה!, סצנה זות מציגה לנו את סוג הדמויות בסרט, את הרפליקאנט ליאון ומה תכונותיו ואיך הוא מתנהג (כאשר הוא יורה בהולדן) ואיך הוא חושב, וגם מתארת לנו הולדן האדם הרגיל שמנסה לעשות מבחן קטן לליאון עם כמה שאלות כדי לבדוק את הרגשות שלו כאשר שומע את השאילה, אז בעזרת הפתיחה הזות אנחנו כבר ידענו על מה מדובר כל הסרט וזות הסיבה שגרמה לסצנה הזות להיות באקספוזיציה של הסרט.
המשמעות הדרמטית: דרמה נוצרת באמצעות קונפליקט יש התנגשות בין הפרוטגוניסט (דיקארד) הבלייד ראנר השוטר לבין האנטגוניסט (4 רפליקאנט).
דיקארד הוא שוטר חוזר לעבודה שלו כדי ללכוד את קבוצה של רובוטים בשם הרפליקאנט שדומים לבני אדם שמגלים שהם בקרוב ימותו ואז הם עושים בלגן ונזק לחברה שיצרה אותם כדי להגדיל את הגיל שלהם. וכאן יוצר הקונפליקט בין שתי הדמויות בסרט; דיקארד וקבוצת הריפליקאנט. הולדן מנסה לבדוק באמצעות המבחן האם ליאון הוא אדם או רובוט.