פסיכלוגיה בחינוך
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | ממן 11, פסיכלוגיה בחינוך |
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 1150 |
תקציר העבודה
ממן 11 פסיכולוגיה בחינוך
כולל הערות של המרצה.
א. רמת שאיפה:
צפייה לגבי מטרה ספציפית שאותה אדם רוצה להשיג. רמת השאיפה מושפעת מכישלונות והצלחות העבר, ומתפתחת לפי משוב מהסביבה. רמת השאיפה משתנה כפונקציה של השוואה בין ציפיות לבין ביצועים בפועל. רמת השאיפה העתידית תהיה מושפעת מהפער בביצוע משימה ורמת השאיפה הקודמת. אחד הגורמים המשפיעים זה הפחד מכישלון שיכול להתבטא בהצבת שאיפה לא ריאלית, או מנגד רמה אפסית. ניתן להציב רמות שאיפה נבדלות בתחומים שונים ויש להן השפעות על טווח רחב של פעילויות והעדפות עתידיות.