תכנון לימודים והוראה 2021

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2021
מספר מילים 895
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

להלן השאלות שעליהן העבודה עונה
שאלה 1 )30 נקודות(
המשפטים שלהלן מציגים תרומה משמעותית לשדה החינוך. התאימו לכל משפט את התיאוריה הפסיכולוגית המתאימה ביותר מבין התיאוריות הפסיכולוגיות הבאות: פסיכולוגיה התנהגותית ,פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה התפתחותית-תרבותית, פסיכולוגיה חיובית. נמקו תוך מתן הסבר על התיאוריה הפסיכולוגית שבחרתם.
א. טיפוח חוזקות של תלמידים משפר את תחושת המסוגלות העצמית .
ב. התפתחות קוגניטיבית אצל האדם נובעת מתוך תהליך שבו הילד לומד ומתפתח דרך חוויות משותפות של פתרון בעיות עם אדם אחר.
ג. ילדים מטמיעים ידע ובונים ידע בכוחות עצמם.
ד. מערך זהה של גירויים סביבתיים יוביל לתגובה זהה אצל לומדים שונים .
ה. תהליך הלמידה הוא בלתי צפוי ומצריך צפייה והסקת מסקנות על ההתנהגות הגלויה של הלומד.

שאלה 2 )30 נקודות(
הקשיבו להרצאות 7-10 של פרופ' שרה גורי-רוזנבליט שבאתר הקורס. בחרו מתוך ההרצאות שתי דוגמאות )משתי הרצאות שונות( והסבירו את הקשר בין הדוגמה לגישה החינוכית המתאימה.

שאלה 3 )40 נקודות(
אחת הבעיות המרכזיות בעשורים האחרונים היא התופעה של התפוצצות ידע. אנו מוצפים בכמויות אדירות של ידע, עובדה המעמידה אתגרים בפני האחראים לקביעת התכנים של תכניות לימודים בבתי ספר.
א. הציגו והסבירו את המאפיינים של שלוש הגישות המרכזיות לארגון תכניות הלימודים.
ב. כיצד מתייחסת כל אחת מהגישות שהצגתם.ן בסעיף א' לנאמר במובאה שלעיל?