בן ציון לציונות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1394

תקציר העבודה

ממן 12 בן ציון לציוניות
אשמח אם הורדת העבודה לא תהיה בשבת. תודה

ממ"ן 12

בין ציון לציונות:

1:

א:

ההקשר בו נאמרו הדברים במאמר "רשמי מסע בארץ ישראל":

הרצל הגיע לארץ ישראל לביקור חלק ממסע דילוגים דיפלומטי אותו ניצל כדי להתרשם מההתיישבות של אנשי העלייה הראשונה, הרצל שאף להשיג הכרה פוליטית בין לאומית כדי להקים מדינה ליהודים ולקבל זיכיון התיישבות אשר יעניק להסתדרות הציונית זכות משפטית כדי ליישב יהודים בארץ ישראל, לכן הרצל ניסה לפתח קשרים עם אנשים בעלי השפעה באירופה ולשכנע אותם כי מדינת היהודים תסייע להם לפטור בעיות. הרצל פנה לקיסר הגרמני וניסה להשיג ממנו תמיכה להתיישבות יהודים בארץ ישראל, הקיסר הגרמני היה מוכן לפגוש את הרצל בעת ביקורו בירושלים כדי לשמוע את רעיונות ולהמליץ לסולטן הטורקי, הרצל ניפגש עם הקיסר הגרמני ב1898 אך לאכזבתו של הרצל הקיסר הגרמני אינו מוכן היה לעניק ליהודים זכות התיישבות ועליו היה לפנות לסולטן הטורקי, על רקע הפגישה עם הקיסר הגרמני נאמרו דבריו של הרצל בעקבות ביקורו בארץ ישראל.

ב:

הרשמים העיקריים של הרצל מארץ ישראל הם:

שארץ ישראל היא ארץ שוממה אך למרות זאת היא יפה ויש יופי טבעי שלל צבעים היא ארץ העתיד, מחוזות הטבע הקסימו את הרצל, האיכרים בארץ הותירו על הרצל רושם טוב מאוד והוא ראה אותם נבונים וחזקים הוא אהב מאוד את קבלת הפנים שעשו לו, הרצל התרשם שיש לארץ ישראל פוטנציאל להצליח ולשגשג בתנאי שצריכים להשקיע בה כסף לתיקון התשתיות, העיר ירושלים עשתה על הרצל רושם מיוחד הגבעות ריגשו אותו מאוד והזכירו לו את העיר רומא היא יכולה לפי דעתו להיות מטרופולין לכל הארצות, הרצל התרשם שהעיר העתיקה צריכה להיות מקום של חסד וצדקה של כל האומנות.

ג:

גישתו המדינית של הרצל באה לידי ביטוי במאמר בכך שהוא התנגד להתיישבות בארץ ישראל בקבוצות קטנות, הוא סבר שאין לשום אדם הרשות למסור את האנשים האלה ביד גורל שאינו בטוח ולעלייה לארץ ישראל לא תתאפשר ללא אישור של הטורקים השולטים בארץ ורק לאחר שנכרות אמנה מסודרת עם טורקיה ונקבל זיכיון אז ההתיישבות בארץ ישראל תצליח.

לסיכום:

גישתו של הרצל הייתה שרק לאחר שנקבל זיכון ממעצמות העולם אז יהיה אפשר להתיישב בארץ ישראל.

2:

הרצל פעל בשלושה חזיתות עיקריות: החזית הארגונית, החזית התעמולתית והחזית הבין לאומית:

החזית הארגונית:

מבחינה אירגונית הרצל הקים תנועה ציונית בשנת 1897 שפעלה גם לאחר מותו רוב חבריה היו הצטרפו מתנועת חיבת ציון. בכדי להקים את התנועה החליט הרצל לקיים כנס גדול בו ישתתפו נציגי יהודים ממדינות שונות כנס זה היה הקונגרס הציוני הראשון, הוא יתקיים בשוויץ בעיר באזל ונכחו בו כמאתיים נציגים שונים ממדינות שונות, רובם הגיעו ממזרח אירופה והשאר ממערב אירופה. הקונגרס נמשך שלושה ימים ובסיומו התקבלה תוכנית…