סוגיות בחינוך מיוחד בדוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 91
שנת הגשה 2022
מספר מילים 1673
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

א. המקרה הראשון שמופיע בכתבה הוא מקרה שבו נער בן 14 נדקר על ידי נער אחר בגלל חוב של 100 ₪. הייתי מסווגת אותו לגילוי עבריינות מסוג עבריין אלים שהוא לא חבר כנופיה בגלל שלא מתואר בכתבה שהוא משתייך לכנופייה מסוימת והוא התנהג בצורה אלימה כאשר הוא דקר אותו והוא פעל לבדו ועל דעת עצמו.
הייתי משייכת אותו לקבוצת עברייני רכוש בגלל שהמטרה החומרית שלהם היא להשיג את הרווח הגדול ביותר וכמה שיותר מהר, בדרך לא חוקית. זאת הקבוצה הנפוצה ביותר ולרוב הם מתחברים לעבריינים בוגרים מהם ולומדים מהם והמטרה שלהם להרוויח כמה שיותר כסף ורכוש. "נער בן 14 ,שנפצע לאחר שנדקר באולר על ידי נער אחר, בשל חוב של 100 שקלים."
המקרה שני שמופיע בכתבה הוא מקרה שבו נער פורץ לבית של נער אחר, משתולל וגורם לנזק גדול לרכוש וכל זה בגלל סכסוך בניהם. הייתי מסווגת אותו לגילוי עבריינות מסוג עבריין אקראי שהוא לא חבר כנופיה בגלל שלא מתואר בכתבה שהוא משתייך לכנופייה מסוימת או שהוא פעל איתם אלא הוא פרץ והשחית את ביתו של הנער לבדו.
הייתי משייכת אותו לקבוצה האלימה בגלל שהם שמים את האלימות כמטרה המרכזית שלהם, מבצעים אלימות לשם האלימות, כלפי אנשים שהם חלשים מהם ולא מרביצים למישהו כדי לקחת לו את הכסף או הטלפון או הרכוש שלו, אלא רק לשם האלימות. "פרץ נער בן 15 לבית נער אחר אתו הסתכסך. הנער טיפס לבית חברו לקומה שנייה, נכנס לבית, השתולל וגרם נזק רב לרכוש."