סוגיות בחינוך מיוחד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
ציון 100
שנת הגשה 2021
מספר מילים 1

תקציר העבודה

דרך מניעה מתאימה עבור הנער שדקר בחדר המנהלת , היא קודם כל מניעה מכנית. אם הנערים היו מעורבים בקטטה , השארתם לבד של אותם נערים או חוסר תשומת לב אליהם כשהם ביחד באותו החדר זה דבר שכמעט מובן מאליו שייצור אירוע חדש כמו הדקירה שקרתה. המנהלת הייתה צריכה לנקוט באמצעים פיזיים גם בחדרה (מישהו נוסף שיהיה איתה בחדר ושיגיח עליהם, למשל.) , וגם אמצעים פיזיים יותר מסיביים בבית הספר בכדי לנסות ולמנוע קטטות עתידיות . בנוסף , אני חושבת שמניעה מתקנת עבור אותו נער יכולה להיות משמעותית . לשלב את הנער בפעילויות חינוך ושיקום אשר יסייעו לו להימנע מפעילויות עברייניות בעתיד.

הגישה הפסיכואנליטית ע"פ פרויד , מסבירה את ההפרעה הרגשית כחוסר איזון בין מרכיבי האישיות. בגישה זו מדובר על רבדים שונים שיש לאישיות האדם – המודע ( רגשות , מחשבות הנמצאים אצלנו בהישג יד) , תת מודע ( רגשות , מחשבות שהאדם לא מכניס לתוך התודעה כי הוא רואה בהם ייסוד מאיים ומעורר חרדה ) . הגישה הפסיכואנליטית מסבירה את הפרעת ההתנהגות על ידי כך שהאישיות מורכבת משלושה חלקים: איד, אגו וסופר אגו- כשיש חוסר איזון בין 3 מרכיבי האישיות -נוצר מצב של מתח, מצוקה וקשיי הסתגלות.