ניהול טכנולוגיה וחדשנות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | ניהול טכנולוגיה וחדשנות |
מילות מפתח | ממ״ן 11 - ניהול טכנולוגיה וחדשנות |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 1303 |
תקציר העבודה
שאלה 1
א. נקודות חוזק / חולשה ב״תעשיות לכיש״
1. חוזק – חסכון ללקוח – ״פעולת הערבול מבטיחה הזנה מאוזנת ואחידה לבעלי החיים התורמת לגידול בתפוקת החלב, להקטנת עלויות ייצור המזון ולבריאותם של בעלי החיים ״.
״תעשיות לכיש ״ חוסכות זמן , עלויות ייצור , כוח אדם ותפעול עבור הלקוחות (בעלי הרפתות) .
2. חוזק – שיווק ומכירה -״ באמצע שנות התשעים פנתה החברה אל השוק האירופאי – בעיקר בצרפת ,ספרד וגרמניה . כחלק מתהליך ההתקרבות לשוקי היעד העיקריים שלה , הקימה בשנת 1999 חברת בת בצרפת שעיסוקה מכירה ומתן שירות למערבלי המזון של לכיש בצרפת ״ – ״תעשיות לכיש ״ הבינו בסוף שנות השמונים כי שוק הרפתות בארץ נמצא במגמת התכנסות וברור היה שכדי לשרוד החברה לפנות לייצוא המוצר למדינות אירופה והפיכתה לחברה מוטת ייצוא .
3. חוזק – חדשנות טכנולוגית – ״לאחרונה פיתחה תעשיות לכיש מערבל ״סלף ממוחשב״ ראשון מסוגו בעולם . המוצר שפותח מהווה פריצת דרך טכנולוגית בתחום מערבלי המון המונעים עצמית (סלפים). החברה יצרה לעצמה יתרון על מתחריה באמצעות פיתוח מערבל חדשני וטכנולוגי ראשון מסוגו בעולם .
4. חולשה – אי קביעת בלעדיות על המוצר – חברת ״תעשיות לכיש״ לא רשמה פטנט על המוצר …. ״ ״ עם הגעת הסלפים לחו״ל החלה פעולת העתקה של מתחרי החברה . הסלף הועתק ע״י מתחרים איטלקים ועם השנים נכנסו לתחום ייצור סלפים מדינות אירופאיות נוספות ״ .