ניהול השיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2016
מספר מילים 840

תקציר העבודה

שאלה 1
הגדרת הבעיה ויעדי המחקר : מדידת הצלחת החדירה של רשת "קופיקס" לשוק ברוסיה.
סקר שוק : כלי מחקרי שמטרתו לעזור לחברה לקבל מידע על תופעות צרכניות אפשריות ומידת העדפה ושביעות רצון של הצרכנים מהמוצר/שירות . מחקר זה כולל איסוף נתונים ראשוניים ומשניים, אשר דורשים משאבים וזמן ועלותם גבוהה בד"כ .
הטענה לא נכונה , מחקר סקר שוק אינו הצעד הכי יעיל למדידת הצלחת החדירה של "קופיקס" לשוק הרוסי .
ניתן לדעת על פי מקורות מידע משניים ופנימיים:
• איסוף נתוני מכירות הסניף הראשון שנפתח בקניון ושאר הסניפים שייפתחו, ולנתח את המידע הקיים לפי הסניף הראשון .
• ניתן לאסוף מידע מניתוח הפניות שהתקבלו מיזמים פרטיים מרחבי רוסיה.
וניתן לדעת על פי מקורות משניים חיצוניים:
• בדיקה של סביבת השוק של כל אחד משלשת הסניפים הראשונים, הקניון ותחנת הרכבת כאבני בוחן ליכולת החדירה של מותג זר בשוק רוסי על פי מאפיינים שונים:
• איסוף מידע על היקף מכירות במותגים מקבילים.
• התנהגות צרכנית בסביבה זו.
• בדיקת מאפייני שוק מקרו-כלכליים מובהקים. כפי שבאים לידי ביטוי בקטע: " המדד לאיתור מדינה המתאימה למודל קופיקס הינו פער גדול בין עלות חומרי הגלם לעלות המוצר הסופי. ברוסיה המאופיינת בהבדלי מעמדות גדולים הפער גבוה אף יותר מאשר בישראל ".

איתור המדד, ובדיקת התאמתו לשוק , יכול אף הוא להוות כלי לבדיקת ההצלחה של החדרת המותג לשוק .