התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2000
מספר מילים 1504

תקציר העבודה

שאלה 1
הגירוי המפעיל- "עד מהרה רכש תאגיד מעוז את חברת טמיר וצוות של מעוז נשלח לטמיר כדי לבדוק את תפקודה . כעבור חודשיים הגישו לאשל את מסקנותיהם והיא העבירה את הדו"ח לתגובתו של עזרא ארד, המנכ"ל החדש של טמיר . ארד קרא את הדו"ח והבין כי יש לו סיבה טובה לדאגה " .
"מסקנה נוספת , לגבי מחלקת ינשוף : " למרות שמחלקת ינשוף מתפקדת היטב, הפוטנציאל שלה להיות רווחית הוא קטן ושולי. עלויות עבודה (בעיקר שעות כוח-אדם) גבוהות ואוילו מחיר השירות הוא נמוך יחסית. המלצתנו היא לסגור את המחלקה ולפזר את מרבית עובדיה בין המחלקות האחרות של טמיר" " .
סבב 1 :
הערכה ראשונית – טעון לחץ מאתגר
"למרות ההמלצות הקשות שנגעו למחלקה ולאחריות שחש כלפי עובדיה , לא ייחס להן ארד חשיבות גורלית ואף מצא , כי הפיכ ההמלצות על פיהן תקדם אותו כמנכ"ל. הוא לא ידע מה הסיכוי שאשל אמנם תאמץ את המסקנות , אך לא היה לו ספק כי הצלת המחלקה תלויה אך ורק בהצלחתו לשכנע את אשל".
הערכה שניונית – ארד העריך שעומדים לרשותו המשאבים הבאים :
• תמיכה אינסטרומנטלית מתוך הארגון (ממונים) – " הוא הכיר היטב את התאגיד וידע כי אשל נתפסת במעוז כבר -סמכא היחידה , כמי שיודעת מה רצוי ומה טוב לחברה וכמי שיש לקבוע את הדברים על-פיה ".
• מיומנות ויכולת- "אך יחד עם זאת , ארד גם הכיר בערך עצמו וידע כי לא בכדי הגיע למעמדו הנוכחי . הוא הכיר בכישוריו להשפיע על אנשים , לזכות באמונם וחיבתם. וכמובן , הוא ידע שבלי כישוריו השכליים לא היה יכול להצליח כראש מחלקה של חוקרים כה מצויינים . לכן הוא היה משוכנע שיש לו את הכלים לשכנע את אשל לשמור על קיום המחלקה ".
• תמיכה אינסטרומנטלית מחוץ לארגון (עמיתים)- "כמו כן העריך כי מתן גלבוע , מקים החברה והמנכ"ל הראשון שלה, וכן עובדי מחלקתו יוכלו לספק לו פתרונות מעשיים" .
• אמונה – " היה משוכנע שיש לו הכלים לשכנע את אשל לשמור על קיום המחלקה."

גורמים אישיים
• מחוייבות – " הוא החליט לנסח מסמך שיציג את כל הצלחותיה של המחלקה וינמק מדוע היא נחוצה ".
" בשבועיים הבאים שקד יום וליל, עשרים שעות ביממה , כדי להכין את המסמך " .

גורמי מצב סביבתיים
• חוסר וודאות- " הוא לא ידע מה הסיכוי שאשל אמנם תאמץ את המסקנות .. "