מניעת התדרדרות לפשיעה של נערים הלוקים בהפרעות קשב והיפראקטיביות ADHD

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2021
מספר מילים 4400
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

תכניות של מניעה מדיניות ופרקטיקה – סמינריון התנסותי
מניעת התדרדרות לפשיעה של נערים הלוקים בהפרעות קשב והיפראקטיביות ADHD
19 מקורות
4400 מילים
ספטמבר 2021

תוכן העניינים
מבוא 3
סקירת ספרות 4
ADHD 4
כשירות חברתית וקשיים חברתיים של ילדים עם ADHD 7
ADHD ועבריינות 9
מחקר איכותני – ראיונות 13
דיון וסיכום 15
רפלקציות 17
ביבליוגרפיה 18

מבוא
ADHD היא ההפרעה ההתנהגותית השכיחה ביותר בילדים. על פיDSM-V , סימניה העיקריים של התסמונת הם ליקויים ביכולת הקשב והריכוז, אי שקט, מוסחות מוגזמת ואימפולסיביות. הליקוי בקשב מתבטא בחוסר תשומת לב לפרטים ובקושי בשמירת קשר רצוף במטלות שניתנות להם ובמשחק. תשומת לבו של הילד מוסטת בקלות על ידי גירויים חיצוניים ולכן הוא מתקשה בפעולות למידה ובשמירה על סדר יום וזמנים בפעילות היומיומית. ההיפראקטיביות (פעילות יתר) מתבטאת בקופצנות יתר, בחוסר יכולת לשבת לאורך זמן, בריצות וקפיצות מוגזמות, ובקושי בפעילויות הדורשות ריכוז ושקט. ילדים עם הפרעות קשב והיפראקטיביות עלולים לסבול מבעיות בתחום החברתי ומתפקוד חברתי לקוי. (דובלין וענתבי, 2014).
בקרב מתבגרים ומבוגרים יש נשירה מהלימודים, קושי בהשגת מקום עבודה, קושי במציאת עבודה שתואמת לכישוריהם ולציפיות שלהם. כמו כן הם מתקשים לציית לחוקים, לעתים הופכים לאלימים ונוטים יותר מאחרים להתמכרות לסמים, לסיגריות ואלכוהול ולבצוע מעשים לא חוקיים מסוכנים להם ולחברה. הם מעורבים במידה ניכרת יותר, בתאונות שונות, כולל תאונות דרכים. (דובלין וענתבי, 2014).
בין המבוגרים הסובלים מהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, גם אנשים שמציגים מצבים קיצוניים. ביניהם מבוגרים, אשר אינם מתפקדים, סובלים מתחלואה נלווית גבוהה ומציגים התנהגות עבריינית ו/או התמכרויות שונות: להימורים, לאלכוהול, לסמים ועוד. (דובלין וענתבי, 2014).
עבודה זאת עוסקת בנושא מניעת התדרדרות לפשיעה של נערים הלוקים בהפרעות קשב והיפראקטיביות.
שאלת המחקר היא : כיצד ניתן למנוע התדרדרות לפשיעה של נערים הלוקים בהפרעות קשב והיפראקטיביות.
שיטת המחקר היא ראיונות.