מעמד האישה בסעודיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2021
מספר מילים 4044
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

סעודיה מהווה כיום מדינה חשובה בנוף הגלובלי, היא משקיעה רבות בטכנולוגיה, בתיירות, ובלימודי גבוהים, בין אם עבור נשים ובין אם עבור גברים. אך לא כך היה הדבר לאורך שנים,
היא נקטה ביד רמה בנשים, מנעה מהן חירויות רבות וזכויות רבות בשם האסלאם ובשם חכמי הדת שלה. סעודיה מסתייעת רבות בייצוא הנפט שלה, והוא מקור הכנסה גדול עבורה, אבל במרוצת השנים סעודיה ואנשי השלטון שלה השכילו להבין שהנפט לא יישאר משאב טבעי לנצח, מתי שהוא הוא ייגמר ולכן, היא משקיעה רבות בפיתוח האזרחים שלה ומהווה מרכז טכנולוגי ותיירותי חשוב.
אך אל לנו להתעלם ממסורת ארוכת השנים שחלקה עדיין חיה ובועטת ובמרכזה עומד דיכוי נשי איתן לרבות חובת עטיית רעלה, הפרדה בין נשים לגברים במוסדות הממשלה, בבנקים ובחלק ממוסדות הלימודים. סעודיה השכילה להכיר בנשים כבנות אדם כאשר מטעם הממשלה הוטל על הרשויות צו להנפיק תעודות זהות לנשים ובכך עזר להן להשתחרר מעט מהאפוטרופוס הגברי שלהן או כאשר נתן להן להוציא רישיון בסוף שנת 2017 ובתחילת שנת 2018 כבר לנהוג ממש.
כך או כך, לסעודיה יש עוד הרבה לאן להתקדם מבחינת זכויות נשים ומתן חירות מלא לנשים בכל התחומים, אך העתיד נראה אופטימי ונראה שהיא הולכת בצעדים נכונים לכיוון מדינה מתפתחת ושוויונית.