מעמד מגדר ואתניות בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 91
שנת הגשה 2021
מספר מילים 1814
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

מעמד מגדר ואתניות בחינוך – ממ"ן 11
שאלה 1 סעיף א'
טלקוט פרסונס והפונקציונליזם הסטרוקטורלי. במאמרו מנסה להראות רקע תיאורטי לכך שמערכת החינוך האמריקאית היא מערכת חינוך אשר מתקיימת על שוויון הזדמנויות.
לטענתו במערכת החינוך יש שני תפקידים:
1. סוכנת חברות- מהנדסים את התלמידים, באמצעות סוציאליזציה, עוזר לחברה להתקיים.
2. מערכת להצבה חברתית- כולם יודעים איך מערכת החינוך פועלת, עוזרת לאנשים להתייצב ולהיכנס לחברה באופן טבעי יותר. בעצם משמשת כמערכת התחלתית להתחלת החיים.
הרקע האימפירי הוא: מריטוקרטיה- אומר כי התכונות האישיות של האנשים, המשתנים, הישגיים הם קובעים. זה תאורטי ולא אמפירי

שאלה 2
הגישה של היו מיהן הייתה הבנת אי השוויון בבתי הספר, הוא בעצם מבקר את התפיסה של בולס ובורדיה על מנת להבין את אי השוויוניות בבתי הספר.
התפיסה שלהם קשורה בתאוריות של לרפרודוקציה, כשהם בוחנים את בית הספר הם מסתכלים בתפיסה מכנית אשר רואה את התלמידים כנשאים ואין להם תפקיד כלשהו, הם לא אקטיביים. הדבר נובע מהבחינה הכלכלית, ניתן לראות זאת במבנה החברתי הקפיטליסטי בארגון הבית ספרי. נכון אך מתומצת והביקורת שלו יותר נרחבת מכך ויותר מפורטת וספציפית.