ניהול השיווק עבודה מסכמת - חברת איקאה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2021
מספר מילים 3176
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

העבודה מתייחסת לאסטרטגיה השיווקית של חברת איקאה בכל ההיבטים השונים (גישה שיווקית, מרכיבי האסטרטגיה, ניתוח תמהיל השיווק, טקטיקת 4p).
העבודה מקיפה, ברורה ומסודרת מאוד.

ביאור תמציתי של החברה:

איקאה היא רשת בינלאומית המתמחה בריהוט ועיצוב הבית, שהוקמה בשנות ה- 50 בשבדיה ע"י מייסד החברה מר .Ingvar Kamprad
חזון החברה – "הצעת מגוון רחב של רהיטים ומוצרים לבית, מעוצבים ושימושיים במחירים כה נמוכים שאנשים רבים ככל האפשר יוכלו לרכשם" .
רשת איקאה העולמית כוללת 454 חנויות ב-35 מדינות, מחזיקה מאות מרכזי מסחר, לוגיסטיקה וספקים הפרוסים בכל רחבי העולם . מחזור המכירות של הרשת הסתכם ב כ-40 מיליארד יורו בשנת 2020, ובשנה זו ביקרו בסניפי הרשת בעולם 800 מיליון צרכנים . עד פברואר 2007 אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות חנות ענק ששטחה 24,000 מ"ר הממוקמת במחלף פולג בנתניה. בהמשך פתחה הרשת חנויות הממוקמות בראשל"צ, קריית אתא, באר שבע, תל אביב ואשתאול. בחנויות קיימים בממוצע 45,000 סוגי אינפורמציה כך שהלקוח מתרשם מחדרי התצוגה, קורא את הפרטים הנדרשים כגון מחיר, חומרים, פונקציות ואזור איסוף המוצר במחלקת השירות עצמי ובכך בעצם משלים את קנייתו לרוב ללא עזרת נציגי המכירות. מוצרי איקאה מגיעים מפורקים באריזות שטוחות, ובכל אריזה ניתן למצוא הוראות הרכבה המפרטות את שלבי הרכבת המוצר והחלקים הכלולים בו. אחת הסיסמאות של איקאה מבטאת את השיתוף הנדרש בין החברה וספקיה לבין הצרכן ("YOU DO YOUR PART AND WE WILL DO OUR PART") – אתם הצרכנים עשו את שלכם מבחינת בחירה, קנייה, הובלה והרכבת המוצר ואנחנו מטעמנו נוזיל עלויות ונאפשר לכם את המחיר הזול ביותר. מחיריה הנוחים של החברה והאפשרות הנוחה עבור הלקוחות לבחור רהיטים ולהובילם מיידית ובצורה נוחה לביתם התבררו כשילוב נדרש ואהוב על לקוחות ברחבי העולם.

2. ניתוח אסטרטגיה של החברה והמלצות לעתיד.
.
.
.
.