סוגיות בחינוך מיוחד 2021א- שאלות + תשובות !!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
ציון 100
שנת הגשה 2021
מספר מילים 2036

תקציר העבודה

סוגיות בחינוך המיוחד- ממ"ן 14
שאלה 1
א. הציגו את ההגדרה העדכנית לאוטיזם משנת 2013 תוך פירוט מרכיבי ההגדרה. לכל תחום לקות בהגדרה הציגו מאפיין אחד שקיים אצל ניר (סה"כ להציג 2 מאפיינים של ניר- אחת לכל לקות).
ההגדרה העדכנית לאוטיזם משנת 2013:
אוטיזם מוגדר כהפרעה נוירולוגית-התפתחותית, אשר מתבטאת בחסרים מתמשכים ובולטים בשני תחומי תפקוד:
1) היעדר הדדיות חברתית באה לידי ביטוי בחסר/בלקות מתמשך/ת בתקשורת חברתית ובאינטראקציה חברתית בהקשרים מגוונים שאינם מוסברים על ידי איחור התפתחותי כללי ומתבטאים בכל שלושת הקריטריונים:
o חסרים בהדדיות חברתית- רגשית: הטווח נע בין התייחסות חברתית לקויה וכישלון ביצירת שיח הדדי , דרך הפחתה בשיתוף של תחומי עניין ורגשות ועד חסר מוחלט ביצירת אינטראקציה חברתית.
o חסר בתקשורת בלתי מילולית המשמשת לאינטראקציה חברתית: הטווח נע מתקשורת מילולית ובלתי מילולית דלה דרך קשר עין לא מווסת או חסרים

סוגיות בחינוך המיוחד- ממ"ן 14
שאלה 1
א. הציגו את ההגדרה העדכנית לאוטיזם משנת 2013 תוך פירוט מרכיבי ההגדרה. לכל תחום לקות בהגדרה הציגו מאפיין אחד שקיים אצל ניר (סה"כ להציג 2 מאפיינים של ניר- אחת לכל לקות).
ההגדרה העדכנית לאוטיזם משנת 2013:
אוטיזם מוגדר כהפרעה נוירולוגית-התפתחותית, אשר מתבטאת בחסרים מתמשכים ובולטים בשני תחומי תפקוד:
1) היעדר הדדיות חברתית באה לידי ביטוי בחסר/בלקות מתמשך/ת בתקשורת חברתית ובאינטראקציה חברתית בהקשרים מגוונים שאינם מוסברים על ידי איחור התפתחותי כללי ומתבטאים בכל שלושת הקריטריונים:
o חסרים בהדדיות חברתית- רגשית: הטווח נע בין התייחסות חברתית לקויה וכישלון ביצירת שיח הדדי , דרך הפחתה בשיתוף של תחומי עניין ורגשות ועד חסר מוחלט ביצירת אינטראקציה חברתית.
o חסר בתקשורת בלתי מילולית המשמשת לאינטראקציה חברתית: הטווח נע מתקשורת מילולית ובלתי מילולית דלה דרך קשר עין לא מווסת או חסרים