סוגיות בחינוך מיוחד 2021א- שאלות + תשובות !!!
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | חינוך |
קורס | סוגיות בחינוך מיוחד |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 2036 |
תקציר העבודה
סוגיות בחינוך המיוחד- ממ"ן 14
שאלה 1
א. הציגו את ההגדרה העדכנית לאוטיזם משנת 2013 תוך פירוט מרכיבי ההגדרה. לכל תחום לקות בהגדרה הציגו מאפיין אחד שקיים אצל ניר (סה"כ להציג 2 מאפיינים של ניר- אחת לכל לקות).
ההגדרה העדכנית לאוטיזם משנת 2013:
אוטיזם מוגדר כהפרעה נוירולוגית-התפתחותית, אשר מתבטאת בחסרים מתמשכים ובולטים בשני תחומי תפקוד:
1) היעדר הדדיות חברתית באה לידי ביטוי בחסר/בלקות מתמשך/ת בתקשורת חברתית ובאינטראקציה חברתית בהקשרים מגוונים שאינם מוסברים על ידי איחור התפתחותי כללי ומתבטאים בכל שלושת הקריטריונים:
o חסרים בהדדיות חברתית- רגשית: הטווח נע בין התייחסות חברתית לקויה וכישלון ביצירת שיח הדדי , דרך הפחתה בשיתוף של תחומי עניין ורגשות ועד חסר מוחלט ביצירת אינטראקציה חברתית.
o חסר בתקשורת בלתי מילולית המשמשת לאינטראקציה חברתית: הטווח נע מתקשורת מילולית ובלתי מילולית דלה דרך קשר עין לא מווסת או חסרים
סוגיות בחינוך המיוחד- ממ"ן 14
שאלה 1
א. הציגו את ההגדרה העדכנית לאוטיזם משנת 2013 תוך פירוט מרכיבי ההגדרה. לכל תחום לקות בהגדרה הציגו מאפיין אחד שקיים אצל ניר (סה"כ להציג 2 מאפיינים של ניר- אחת לכל לקות).
ההגדרה העדכנית לאוטיזם משנת 2013:
אוטיזם מוגדר כהפרעה נוירולוגית-התפתחותית, אשר מתבטאת בחסרים מתמשכים ובולטים בשני תחומי תפקוד:
1) היעדר הדדיות חברתית באה לידי ביטוי בחסר/בלקות מתמשך/ת בתקשורת חברתית ובאינטראקציה חברתית בהקשרים מגוונים שאינם מוסברים על ידי איחור התפתחותי כללי ומתבטאים בכל שלושת הקריטריונים:
o חסרים בהדדיות חברתית- רגשית: הטווח נע בין התייחסות חברתית לקויה וכישלון ביצירת שיח הדדי , דרך הפחתה בשיתוף של תחומי עניין ורגשות ועד חסר מוחלט ביצירת אינטראקציה חברתית.
o חסר בתקשורת בלתי מילולית המשמשת לאינטראקציה חברתית: הטווח נע מתקשורת מילולית ובלתי מילולית דלה דרך קשר עין לא מווסת או חסרים