פסיכולוגיה פיזיולוגית 10615

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1907

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 11
הקורס: פסיכולוגיה פיזיולוגית 10615
חומר הלימוד למטלה: מתוך ספר הקורס "הפיזיולוגיה של ההתנהגות" כרך א':
פרק 2 – תאי מערכת העצבים, מבנם ותפקודיהם
מדריך הלמידה: פרק 2
תוכנת המולטימדיה: פעילות עצבית
במטלה זו שני חלקים:
חלק א' ובו שתי שאלות פתוחות (20 נקודות לשאלה, 40 נקודות לחלק זה).
חלק ב' ובו 15 שאלות רבות ברירה (4 נקודות לשאלה, 60 נקודות לחלק זה). בכל שאלה יש לבחור במסיח אחד בלבד, המסיח הנכון ביותר מבין המסיחים המוצעים. את האות המציינת את המסיח שבחרת יש לסמן בטבלת התשובות המופיעה להלן – רק תשובות המופיעות בטבלה תיבדקנה!
קרא/י היטב את ההוראות לכל חלק לפני פתרון המטלה.
חלק א' – שאלות פתוחות
בחלק זה שתי שאלות, יש לענות על שתיהן. עליך לענות על כל הסעיפים בכל שאלה במסגרת השורות המוקצות לתשובה, בגופן David 12, וברוחב השוליים שלהלן. מלל שיגלוש מעבר לשורות המוקצות לתשובה לא יבדק!
את התשובות יש לנסח במילים שלך בלבד. אין לצטט את חומר הלימוד.
שאלה 1
הבט/י בתרשים הבא, וענה/י על השאלה לאחריו.
להלן תרשים של תא. נתון כי פנים התא טעון במצב מנוחה במטען חשמלי שלילי. בסביבת תא זה נמצאים שלושה יונים: קטיון A+ אשר ריכוזו גבוה בתוך התא ונמוך מחוץ לתא, אניון B- אשר ריכוזו גבוה בתוך התא ונמוך מחוץ לתא, ואניון C- אשר ריכוזו גבוה מחוץ לתא ונמוך בתוך התא.
תאר/י אילו כוחות פיזיקליים פועלים על היונים בסביבת תא זה, ופרטי כיצד משפיע כל כוח על כל אחד מן היונים המתוארים. (20 נק') (12 שורות)
שאלה 2
על גבי נוירון נוצרות שתי סינפסות: בסינפסה A נמצא קולטן יונוטרופי (ionotropic receptor) אשר פותח מוליכות ליוני נתרן (Na+), ובסינפסה B נמצא קולטן מטאבוטרופי (metabotropic receptor) אשר פותח מוליכות ליוני אשלגן (K+). ברגע מסוים הופעלו יחדיו סינפסות A ו-B. תאר/י את שצפוי להתרחש בנוירון, החל מהסינפסות עצמן, ועד לתלולית האקסון (axon hillock). (20 נקודות)