קורס הוצאה לפועל וחדלות פירעון , מטלה 5 , דו"ח נאמן ליחיד בהליך חדלות פירעון עם הסבר מפורט על אופן הניתוח

תקציר העבודה

חדלות פירעון ושיקום כלכלי; מטלה 5 בקורס הוצאה לפועל במכללת נתניה, ציון 100, העבודה מפרטת באופן מדוייק איך מבצעים את החישוב של הנאמן בהליכי חדלות פירעון, מעולה גם למי שמחפש דוגמה/ הסבר מפורט איך עושים עורכים דו"ח נאמן ועל השיקולים של קביעת צו תשלומים בהליכי חדלות פירעון

העבודה היא בעצם דו"ח נאמן אשר הוגש לרשמת הוצאה לפועל ומתנתח בהרחבה המלצות / הסתייגויות בעניינו של יחיד כאשר רשם הוצל"פ נדרש לשקול כניסתו של יחיד להליך חדלות פירעון.
העבודה מתארת את כל דרך הניתוח, תוך הפניה מדויקת לסעיפי החוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח 2018, התייחסות לדברי ההסבר בחוק וכוונת המחוקק, התייחסות לוועדות בכנסת, ההשוואה להליכי פשיטת רגל והתייחסות להלכות שהיו בהליכי פשיטת רגל ומה תוקפם בחוק חדלות פירעון, ועוד.

להלן משפטים מפרק המבוא של העבודה :

אחת מבין המטרות העיקריות של חוק חדלות פירעון היא להביא לשיקומו הכלכלי של היחיד. מלבד העובדה ששיקום כלכלי של היחיד משרת את טובת הנושים, הוא נועד למימוש תכליות רחבות יותר. ביניהם ראייתו של המחוקק כי שיקומו הכלכלי של היחיד יניב תועלת משקית כלכלית ויקדם ערכים נוספים גם למעגלים הכלכליים שסובבים את היחיד. דו"ח נאמן זה מופק לאחר שהיחידה בעניינו הגישה בקשה לפתיחת הליך חדל"פ בגין חובות בסכום נמוך מ-150,455 ₪ אשר יתנהל בפני רשם הוצל"פ ייעודי , שלו הסמכות הנתונה לבית המשפט ולממונה על חדלות פירעון, בכפוף להוראות פרק י"ב.
….
….
….
אופן קביעת תוכנית התשלומים תהיה כדלקמן; בתחילה נדרש לבחון את פוטנציאל ההשתכרות של היחיד, על בסיס הכנסה רעיוניות שנקבעת בהתאם ליכולתו. לאחר יש להפחית דמי מחייה בכבוד ולבסוף לגזור את התשלום לקופת הנשייה.


ולכן הנוהל קובע לעת-עתה חלופה למחשבון האמור בקביעת התשלומים החודשיים עד שיקבעו הכללים בידי השר. ולכן מצאנו לנכון להיתמך בו, לצד מטרות החוק בכדי לקבוע את כללי המחייה בכבוד הראויים ליחידה שלפנינו.