קורס 10659
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | סוציולוגיה |
קורס | סוציולוגיה של התרבות |
מילות מפתח | בודריאר, סוציולוגיה של התרבות, סימולקרה, שיווקיות, תאגידים |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 1612 |
תקציר העבודה
קורס: סוציולוגיה של התרבות – 10659
שאלה 1
א. בסעיף זה אסביר מהי תקופת השיווקיות של תעשיות התרבות. החל מראשית המאה העשרים, הפעולה של ארגונים יצרני תרבות מחולקת לשני שלבים. השלב הראשון נקרא תקופת המקצוענות המורכבת, תקופה זו נמשכה…תקופת השיווקיות מתאפיינת בשלוש תופעות ארגוניות: תאגידים, ייצור מבוזר, וסינרגיה…
ב. שליטה בטעמים, כלומר הדרך שבה ניתן לגשר בין חוסר הוודאות לגבי הטעם והעניין המשתנים של קהל הצרכנים..
שאלה 2
א. ארגונים יצרני תרבות מושפעים מהסביבה הארגונית שבתוכה הם מתרחשים. אילוצים מוסדיים הם מערכות..בסעיף זה אסביר ואפרט על שלושה אילוצים מוסדיים: מבנה ענפי,..
ב. הרוקנרול התפתח בארצות הברית כסגנון מוזיקלי חדש בשנות החמישים של המאה העשרים. בסעיף זה אסביר כיצד, לפי ריצ'רד פיטרסון, באו..
שאלה 4
בשאלה זו אסביר מהם המושגים סימולקרה והיפר-מציאות, על פי ז'אן בודריאר. לאחר מכן, אסביר כיצד תייר שמבקר ביורודיסני בפריז חווה מציאות שאינה אמיתי בעזרת מושגים אלו.