קורס 10758 שיח התקשורת !

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1984

תקציר העבודה

שאלה 1:

ב. בני האדם מחלקים עצמים, מילים ודברים נוספים לקטגוריות שבאמצעותן הם תופסים את המציאות שבה הם חיים. לכן, באם יעשה ניסוי בו יבקשו החוקרים מילדים הדוברים שתי שפות שונות לצייר "אהבה" כאשר חלק מהם דוברי שפה בה "אהבה" היא שם עצם נקבי, וחלק אחר של ילדים דוברי שפה בה "אהבה" היא שם עצם זכרי, ניתן יהיה לצפות להבדלים בין הציורים. לפי השערת ספיר-וורף קיימות שפות המחלקות שמות עצם לזכר ונקבה ולכן הן עשויות להשפיע על האופן בו דוברי השפה חושבים על העצמים. לאור זאת לפי הניסוי המשוער הילדים דוברי השפה בה "אהבה" היא שם עצם נקבי ישתמשו בצבעים המאופיינים לנקבה כגון ורוד ואדום, יציירו לבבות, אם ותינוק, פרחים וכל מה שקשור לנקבה. דוברי השפה בה "אהבה" היא שם עצם זכרי מאידך..

שאלה 3:
א. המושג קונוטציה מבטא את הרעיונות, התפיסות והמשמעות התרבותית שעוברים לתודעה באופן עקיף בהתאם למה שנאמר במפורש. בטקסט על החברת כוח אדם הפועלת בישראל אשר עוסקת בהשמת עובדים בשיטת מיקור חוץ, נראה כי ישנן מספר מילים דומות המופיעות בטקסט אשר מעוררות קונוטציות חיוביות. המילים: "חדשנות", "הזדמנויות", "דינמיות", "איתנות" מעוררות תחושה כי החברת כוח אדם המדוברת בטקסט היא חברה אשר פיתחה כלים מיוחדים שעובדים בצורה חדשנית ודינאמית אשר יוצרת הזדמנות ומובילה לאיתנות ולכן היא יוצרת קונוטציה חיובית של שפע, הצלחה וחוזק

שאלה 4:
השיח מעוצב על ידי המשתתפים בשיח ולכן הוא מושפע מהזהות והמעמד שלהם, אך גם הוא מאפשר למשתתפים אלו להבנות את הזהות, התפקידים והיחסים שלהם בינם לבין העולם שלהם. בתוך השיח מופיעות צורות אינדקסיקליות המבטאות דרכים שונות שבהן הדוברים מייצגים את היותם בעלי זהויות חברתיות מסוימות. להלן ארבעה מבעים ובכל אחד מהם הצורות האינדקסיקליות:
1. מבע זה מבטא שיח ובו המשתתף משתמש במילים המבטאות סלנג כגון: "כאילו", ו- "כזה". השימוש במילים הללו מרמז ..

ציון 90