מבוא לתקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1730
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1 – פרק 3 (48 נקודות)
לפניכם היגדים (משפטים) העוסקים במודלים התקשורתיים שנלמדו בפרק 3
על כל היגד עליכם לקבוע האם הוא נכון או שגוי ולנמק את הקביעה שלכם
(גם בהיגד נכון צריך להסביר, בקצרה, על פי חומר הלימוד מדוע ההיגד נכון).

1. המודלים הלינאריים משקפים את התפיסה המוקדמת בחקר תקשורת, לפיה המוענים והנמענים בעלי כוח שווה בתהליך התקשורת.
2. במודל ההעברה, תפקידו של איש התקשורת הוא לבחור את הקולות והאירועים שהוא יעביר אל הציבור.
3. מודל הפרסום מתייחס רק לפרסומות בתקשורת.
4. במודל הטקסי מתייחסים לתקשורת כאמצעי לגיבוש חברתי ותרבותי.
5. במודל הקליטה, מתרכזים בשוני שבין מוענים, אשר מטמיעים משמעויות שונות לתוך המסרים שהם שולחים אל הנמענים.
6. המודלים הלינאריים וגם מודל הקליטה מתארים שלבים בתהליך התקשורת.

שאלה 2 – פרק 4 (22 נקודות)
לפניכם תרשים מתוך סרטון הסיכום של פרק 4

עליכם להסביר את מה שמוצג בתרשים:
• מה ההבדל בין שתי נקודות המוצא התיאורטיות שמוצגות בתרשים?
• אילו ארבע התיאוריות נלמדו בפרק זה?
הסבירו, בלי לפרט את עיקרי כל התיאוריות, מדוע כל אחת מהתיאוריות ממוקמת
במקום הספציפי שלה בתרשים הפרק.
 מומלץ לצפות בסרטון (באתר הקורס) לפני שאתם עונים על השאלה.

שאלה 3 – פרק 4 (15 נקודות)
על פי תיאורית הפונקציונליזם, מהם חמשת התפקידים של תקשורת ההמונים?
אילו מחמשת התפקידים עשויים להתמלא בתשדירי תעמולה של מפלגות, לקראת בחירות לכנסת? נמקו את תשובתכם.

שאלה 4 – פרק 4 (15 נקודות)
שעות השיא (Prime Time) בערוצי הטלוויזיה הישראליים עמוסות בתכניות ריאליטי כמו "האח הגדול", "הכוכב הבא לאירוויזיון", "משחקי השף" וכד'.
איזו ביקורת עולה מהטענות העיקריות של תיאורית הכלכלה הפוליטית כלפי תכניות הריאליטי המשודרות בטלוויזיה? נמקו את תשובתכם.