שונות בחינוך 2023 סמסטר ב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח
ציון 97
שנת הגשה 2023
מספר מילים 1500

תקציר העבודה

א. בשנת 1968 החלה הרפורמת חטיבת ביניים .
הרפורמה מתבטאת בהשתלבותם של תלמידים לאחר כיתה ו מכל מיני בתי ספר בחטב
בשכונות אחרות . וזה נותן להם יותר סיכוי להתקבל לתיכונים טובים יותר.
המטרות של הרפורמה הם השגת שיווין חברתי אשר נותנים הזדמנות לאוכלוסיות נוספות בתיכונים , עי הקבצות מעלים את ההשגים לימודיים ,השתלבות חברתית ,וזה גם מעלה את רמת ההשכלה של המורים בחטב .
התוצאות כ85% מתלמידי בית הספר היסודי השתלבו בבתי הספר העל יסודי בנוסף מוקמות פנימיות למחוננים בני עדות המזרח וכפרי נוער לתלמידים נושרים ומונשרים .תוצאות הרפורמה של חטב יצרו איחוד ובידול בו זמנית מבחינה חברתית .משום שכשאר התלמידים מכל מיני בתי ספר יסודיים בשכונות כאלו ואחרות משתלבים יחד וכאשר הם פונים להתקבל לתיכון הם אינם מקוטלגים עי בית הספר היסודי ששם הם אינם יכולים לבחור אותו וזה נותן הזדמנות לאלו שגרים בשכונות במצב סוציו אקונומי נמוך יותר להעלות את רמתם הלימודית ובדרך זו להתקדם לעתיד טוב יותר
סעיף א מתוך העבודה שקיבלתי בה 97