תקשורת המונים בישראל
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת בישראל |
מילות מפתח | תקשורת בישראל, תקשורת המונים בישראל |
ציון | 89 |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 1568 |
תקציר העבודה
מענה לשאלות הבאות:
א. קראו את מושגי היסוד בחקר הרטוריקה שמופיעים בסוף חוברת המטלות ובחרו בשניים
שקשורים האחד בשני. הבהירו מה הקשר ביניהם. (10 נק')
ב. ציינו בעיה שעלולה להתעורר בשל השימוש באינטר- טקסטואליות. (8 נק')
ג. מה הקשר בין "מסגרת" לבין נרטיב לאומי? (7 נק')
שאלה 2) 30 נק')
א. מה היו הטענות המרכזיות של הציבור כלפי התקשורת בתקופת מלחמת לבנון השנייה?
(על מנת להשיב על שאלה זו יש לקרוא את המאמר של גבי וימן הביקורת הציבורית על
התקשורת במלחמת לבנון 2006 שנמצא באתר.(20 נק')
ב. בהנחה שהביקורת הציבורית נכונה, מה תפקידה של התקשורת בעיני הציבור בתקופות
משבר ביטחוני? (10 נק')
שאלה 3) 25 נק')
קראו את המאמר של ליבס וקמפף, "שחור, לבן וגוונים של אפור: פלסטינים בתקשורת
באינתיפאדה השנייה", שמופיע באתר.
א. המאמר מציג את האמצעים דרכם נבניתה המסגרת שבה הוצגה האינתיפאדה הראשונה.
ציינו מה הם האמצעים הללו.(10 נק')
ב. כיצד מצטייר הנרטיב הלאומי על פי סיקור האינתיפאדה הראשונה? (10 נק')
ג. מה הן הסיבות לשינוי תפקוד התקשורת באינתיפאדה השנייה? (5 נק')
שאלה 4) 20 נק')
א. הבהירו את המושגים "פיקוח מהותי" ו"פיקוח אינסטרומנטאלי", שמופיעים במאמר
של יורם פרי "שינויים קוסמטיים או שינויים מהותיים? יחסי תקשורת-ביטחון
בראשית המאה העשרים ואחת", שמופיע באתר. (10 נק')
ב. בחרו באחד המאמרים שנלמדו ביחידה ובחנו איזה דפוס של פיקוח (מאלה
המוזכרים בסעיף הקודם) רלוונטי למאמר. מדוע לדעתך התקשורת בחרה לפעול כך?
(10 נק')