10121 בין ציון לציונות: 1914-1881 ציון -80

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1740
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

שאלה 1( 40 נקודות(
חומר הקריאה:
יחידה 5
מכס עמנואל מנדלשטאם, "מכתב גלוי", עמ' 36-38 ביחידת הלימוד.
"אגרת ורבורג לפויכטוונגר", עמ' 46-47 ביחידת הלימוד.
י"ח ברנר, "בעיתונות ובספרות", עמ' 59-62 ביחידת הלימוד.
לפניכם שלושה קטעי מקור.
א. בחרו אחד מהם, הציגו את ההקשר בו נכתב, את הכותב, את הרעיון העיקרי בקטע ואת עיקרי
הטיעונים ואת חשיבותו בחשיפת המתחים הפנימיים בתנועה הציונית בשאלת הזיקה בין הדת
והלאומיות. )20 נקודות(
ב. קראו את השניים הנותרים, הציגו בקצרה את קווי ההשקה הרעיונית שלהם עם הקטע הראשון
ואת ההבדלים ביניהם. )20 נקודות(
6
שאלה 2( 30 נקודות(
חומר הקריאה:
יחידה 5 ,ובמיוחד עמ' 58-54
הצטרפות החרדים לתנועה הציונית שהקים הרצל, הייתה מלווה במתחים גם בתוך התנועה בין
האוחזים בדעות שונות וגם בקרב הציבור החרדי שהצטרף אליה פנימה. הציגו מתחים אלו על פי
הכתוב ביחידת הלימוד, את דרכי הפעולה שננקטו כביטוי להם ואת הוויכוח הפנימי שיצרו בקרב
החרדים שבתנועה.
שאלה 3( 30 נקודות(
חומר הקריאה:
יחידה 6
הציגו את תהליך התפתחותה של התנועה הציונית ברוסיה מתנועה הפועלת ברמה המקומית
ותלויה במרכז בוינה ועד להפיכתה למכתיבת המדיניות של התנועה הציונית העולמית לאחר מות
הרצל. בתשובתכם התייחסו למאפייניה הארגוניים, הרעיוניים והמעשיים ואל השלבים שעברה
מבחינה ארגונית.