MA החינוך המיוחד ותכנית השילוב של תלמידי החינוך המיוחד בכיתות רגילות. לפי תכנית שילוב בבית ספר חטיבת ביניים. העבודה כוללת את הראיונות שנערכו בבית הספר.

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 13920
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

מטרת עבודה זו היא לבחון את נושא החינוך המיוחד בכלל והשילוב בפרט בחטיבת ביניים בירושלים, לפי תיאוריות ארגוניות שונות שבהן דנו במהלך הקורס. על פי המדיניות המוצהרת של בית הספר "בית הספר פועל ליישום מדיניות השילוב" (מתוך שיחה עם מנהל בית הספר- ראה נספח מספר 1), ובקרבנו עלה הרושם כי החינוך המיוחד תופס מקום מרכזי בחיי בית הספר. מבנה העבודה:
בפרק הראשון הפותח את העבודה אציג סקירה ספרותית בנושא החינוך המיוחד והשילוב, תוך הבנת הקשר שבין שני המושגים הללו.
להבנת הנושא נחוצה, לעניות דעתי, התייחסות להגדרת המושגים אשר נשתמש בהם לאורך עבודתי, (לדוגמה: "חינוך מיוחד", "שילוב")  תוך בחינת סוגי השילוב השונים הקיימים במערכת החינוך. כמו כן אעמוד על יתרונות וחסרונות השילוב אשר מוצגים בספרות המחקר אודות הנושא. את נושא החינוך המיוחד והשילוב אנסה להבין מתוך התיאוריות השונות שעליהן דנו במהלך הקורס.
הפרק השני הוא פרק המתודולוגיה ובו מוצגת בקצרה שיטת העבודה והכלים בהם השתמשתי.
בפרק השלישי אציג  את הממצאים שעלו מתוך הראיונות שערכתי בבית הספר. בפרק  הרביעי  אנתח  את הממצאים על פי התיאוריות השונות שדנו בהן במהלך הקורס. ניתוח הממצאים ייעשה גם תוך התאמה, בחינה והשוואה לחומר הספרותי. העבודה נחתמת ברשימת מקורות הספרות השונים שבהם נעזרתי בעת הכתיבה.
לאחר הרשימה הביבליוגרפית מצורפים הנספחים: הראיונות שערכתי והמסמכים הרלוונטיים שבית הספר העמיד לרשותי.